Производството по издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението започва с подаване на писмено искане за служебно издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец от държавни органи и институции съобразно законоустановените им правомощия.
За доказване, че дадено лице е вписано в регистъра на населението, се издава Удостоверение за вписване в регистъра на населението по образец съгласно приложение № 10 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението .
В удостоверението се посочват датата, на която лицето е вписано в регистъра на населението, и постоянният му адрес към тази дата.
Издава се въз основа на регистъра на населението по постоянния адрес на лицето, за което се отнася или по реда на Закона за електронния документ и електронния подпис и Закона за електронното управление от НБД „Население”.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЦЕНТЪР ЗА АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ (ЦАО)
Административното обслужване в Община Мъглиж се осъществява чрез:
„Център за административно обслужване" (ЦАО), които е в сградата на община Мъглиж на адрес: гр. Мъглиж, пл. "Трети март" № 32.
Осигурява се достъп и възможност за комуникация с ЦАО в рамките на обявеното работно време.
Работното време за работа с клиенти в Център за административно обслужване – гр. Мъглиж, пл. „Трети март " № 32 - е от понеделник до петък от 8.30 до 17.00 ч. без прекъсване;
Електронен адрес за комуникация с потребителите: obshtina@maglizh.bg
Телефони за комуникация с потребителите:
Служители от ЦАО на телефон 04321/33 26 и на служител на ГРАО 04321/ 33 07;
*Посочените телефони са стационарни, входящите обаждания се отчитат според Тарифата на абоната.
СРОКЪТ И ПРОЦЕДУРАТА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА УСЛУГА, ИЗИСКВАНИЯ И НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
Изисквания и необходими документи:
1. Заявление за издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние (Уникален идентификатор на административната услуга - 2000) (по образец);
2. Документ за самоличност (за справка);
3. Нотариално заверено пълномощно – в случай, че услугата се заявява от упълномощено лице;
ОБРАЗЦИ НА ФОРМУЛЯРИ:
Образци на заявления / искания за предоставяне на административни услуги са на разположение в Център за административно обслужване на адрес: гр. Мъглиж, пл. "Трети март "№ 32 и на интернет страницата на общината www.maglizh.bg в секция „Администрация", подменю „ Административни услуги”, раздел "Гражданска регистрация и актосъставяне" и на адрес: https://maglizh.bg/административни-услуги/гражданска-регистрация-и-актосъставяне
ЗАЯВЛЕНИЕТО ПО ОБРАЗЕЦ С НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ:
Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване;
Устно в Центъра за административно обслужване;
На e-mail: delovodstvo@maglizh.bg, подписано с КЕП;
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с ПИК на НОИ или КЕП, на адрес: https://edelivery.egov.bg/;
https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/corrections-and-endorsements/d75c86b6-42a7-4c22-8fc9-9fcc186cde1a .
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА ПО ЕЛЕКТРОНЕН ПЪТ:
Ниво на предоставяне на услугата:
Ниво 3. Двустранна комуникация - заявяване и получаване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна персонална идентификация на потребителите.
Ниво на осигуреност на средството за електронна идентификация: високо
Електронен адрес за информация и формуляр за заявяване на услугата: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/corrections-and-endorsements/d75c86b6-42a7-4c22-8fc9-9fcc186cde1a .
Електронен адрес за предложения, във връзка с услугата: на e-mail: obshtina@maglizh.bg
Вид на услугата (първична или комплексна) първична
НАЧИН ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА:
Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
Чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
По електронен път на точно упомената електронна поща.
Документът/Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;