Предмет:
· Всяка информация, която се събира и/или обработва в РЗИ Габрово и представлява интерес свързан с обществения живот в Република България.
· РЗИ може да откаже предоставяне на достъп до обществена информация, когато:
· исканата информация е класифицирана информация или друга защитена тайна в случаите, предвидени със закон, както и в случаите по чл. 13, ал. 2 от ЗДОИ;
· достъпът засяга интересите на трето лице и то изрично е отказало предоставяне на исканата обществена информация, освен в случаите на надделяващ обществен интерес;
· исканата обществена информация е предоставена на заявителя през предходните 6 месеца.
В тези случаи може да се предоставя частичен достъп само до онази част от информацията, достъпът до която не е ограничен.
Заявител:
· Всеки гражданин на Република България, чужденците и лицата без гражданство, както и всички юридически лица.
Необходими документи:
· Заявление по образец
Вътрешен ход на процедурата:
Достъп до обществена информация се предоставя въз основа на писмено заявление по образец или устно запитване.
Заявлението се счита за писмено и в случаите, когато е направено по електронен път при условие, че:
· заявлението е изпратено на електронната поща на РЗИ: Gabrovo@rzi-gbr.org
· заявлението съдържа информация за:
· трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
· описание на исканата информация;
· предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация;
· адреса за кореспонденция със заявителя.
Устните запитвания за достъп до обществена информация се приемат от служител в Центъра за административно обслужване в РЗИ.
В зависимост от характера на устното запитване, служителят след съгласуване с Главния секретар пренасочва заявителя към компетентния ръководен служител от РЗИ за устна справка. По преценка на ръководния служител, към който е пренасочено устното запитване, устната справка може да се предостави и от служител на експертна длъжност.
С цел регистриране на устното запитване за достъп до обществена информация, служителят изготвя протокол, който съдържа: трите имена на заявителя; каква информация е поискана; формата, в която е предоставен достъп или основанието за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация.
Писмени заявления за достъп до обществена информация се подават в Центъра за административно обслужване в РЗИ или по електронен път.
В деня на регистрирането им, писмените заявления се предоставят на Директора на РЗИ за резолюция, след която същите се предават на Главния секретар.
Главният секретар адресира заявлението за достъп до дирекцията от чиято компетентност е исканата информация, както и до главен счетоводител.
В срок до 10 дни от регистрирането на заявлението, дирекцията до която е резолирана преписката, а в случаите, когато преписката е резолирана до няколко дирекции – обобщаващата дирекция, предоставя на Главния секретар мотивирано становище относно:
· дали е в компетенциите на РЗИ да предостави искания достъп до обществена информация;
· в какъв обем да се предостави исканата информация;
· формата в която да се предостави исканата информация;
· необходимост от удължаване на срока за произнасяне.
В срока, главния счетоводител предоставя на Главния секретар на РЗИ справка за разходите по предоставяне на обществената информация, по нормативи, определени със заповед от Министъра на финансите.
В случаите, когато компетентната дирекция изрази мотивирано становище за отказ за предоставяне на исканата информация, то същия се предоставя на Главния секретар в срок до 2 дни от резолиране на преписката. Главният секретар се произнася по отказа, като може да пренасочи същата към друга дирекция.
Главният секретар комплектува преписката и я докладва на Директора на РЗИ за решаване.
Директорът издава решение за предоставяне или отказ за предоставяне на информацията.
Директорът на дирекцията, на която е възложено да предостави исканата информация организира действията, необходими за предоставянето на информацията и осигуряване на готовност за предоставянето й на мястото, определено за това. Достъп до обществената информация се предоставя на заявителя, след заплащане на определените разходи и представянето на платежен документ.
Срок за извършване на услугата:
Срока за предоставяне на достъп до обществена информация е 14 дни.
Начин на заявяване на услугата
· В Центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка
· По електронната поща
· По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ)
· устно, при което се изготвя протокол по образец
· Чрез Единен модел на заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги на следния адрес:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/vsichki+administratsii/unificirani+uslugi/2
Информация за предоставяне на услугата по електронен път
- ниво на предоставяне на услугата - IV-то ниво;
- интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: rzi-gbr.org
- интернет адрес за служебно заявяване: gabrovo@rzi-gbr.org
- вид на услугата: първична
Начин на получаване на резултата от услугата
· В Центъра за административно обслужване на РЗИ Габрово – лично или от упълномощено лице;
· Чрез лицензиран пощенски оператор – като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка на адрес или като международна препоръчана пощенска пратка. Пощенските разходи за изпращане на индивидуалния административен акт от РЗИ Габрово до заявителя са за сметка на заявителя.
· По електронен път чрез електронна поща или ССЕВ
· На персонален профил, регистриран в информационната система за сигурно електронно връчване при заявяване чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги по смисъла на Закона за електронното управление.