Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно Обслужване, Бюджет и Финанси"
Адрес: обл. Стара Загора, общ. Мъглиж, гр. Мъглиж, гр. Мъглиж, Площад "3 март" 32, п.к. 6180
Код за междуселищно избиране: 04321
Телефон за връзка: (04321)21-02, 33-01
Факс: (04321)22-55
Адрес на електронна поща: aobf@maglizh.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, обедна почивка от 12,30 ч. до 13,00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Необходими документи1. искане по образец
2. молба по образец съгласно приложение № 5 от Наредба № 1 от 19.02.1999 г. за прилагане на Глава пета от Закона за българското гражданство, придружена с необходимите документи
3. документ за самоличност (за справка)
4. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване
-Удостоверение от населеното място.
-Снимки 2 бр.
-Документ за иденточност на имената.
-Платежно нареждане към министерство на правосъдието.
Подаване на исканеЗа установяване на българско гражданство по чл. 39 от закона за българското гражданство заинтересуваното лице, чийто последен постоянен адрес е бил на територията на Община Мъглиж, подава молба по образец съгласно приложение № 5 от Наредба № 1 от 19.02.1999 г. за прилагане на Глава пета от Закона за българското гражданство.
Заинтересуваното лице подава молбата чрез общината по постоянния му адрес или чрез общината по местожителство или постоянен адрес преди напускане на страната с приложени към нея документи, както следва:
1. препис от акт за раждане или дубликат на удостоверение за раждане, издаден от съответния български или чуждестранен компетентен орган;
2. документ, удостоверяващ датата и начина на напускане на страната;
3. актуална снимка паспортен формат - 2 бр.;
4. официален документ, удостоверяващ промяната на имената, ако има такава, както и официален документ за идентичност на лице с различни имена;
5. фотокопие на документ, удостоверяващ самоличността на молителя;
6. документ за придобито чуждо гражданство, ако има такова;
7. препис от акт за смърт, ако лицето е починало;
8. документ за внесена държавна такса.
Документите, представени от заинтересуваните лица, в зависимост от чуждата държава, от която произхождат, трябва да отговарят на изискванията на съответните разпоредби на двустранните международни договори или на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранните публични актове, съставена в Хага на 5.Х.1961 г., по които Р България е страна, или на Правилника за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа, както и да бъдат снабдени с преводи на български език, които се извършват и заверяват по предвидения ред.
Когато лицето е починало, молбата се попълва и подписва от наследник, като се вписват данните на починалия.
Производството по комплектоване и проверка на документите към искане за установяване на българско гражданство започва с подаване на писмено искане по образец /предоставя се безплатно/ с приложени към него документи и молба по образец.
Образуване на преписка за установяване на българско гражданствоДлъжностното лице проверява и комплектова приложените документи и ги изпраща служебно на Министерството на правосъдието, като прилага справка от регистрите за гражданското състояние от съответната община или кметство относно гражданството на лицето.