Информация за предоставяне на услуга

 
  • Услуга:
    • 2062 Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория

      Строежите от четвърта и пета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на удостоверение за въвеждане в експлоатация от органа, издал разрешението за строеж, след проверка на комплектуваността на документите и регистриране въвеждането на строежа в експлоатация, като по преценка на органа може да се извърши и проверка на място. Удостоверенията за въвеждане в експлоатация се публикуват в Единен публичен регистър по устройство на територията на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството
  • На основание на:
    • Закон за устройство на територията - чл. 177, ал. 3
    • Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти - чл. 177, ал. 3
  • Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
    • Не
  • Орган по предоставянето на административната услуга:
    • Главен архитект
  • Срок за предоставяне:
    • до 7 дни от деня на заявяване на услугата
  • Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
    • безсрочен
  • Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
    • РДНСК
  • Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
    • Административен съд
  • Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
    •  

      По реда и в сроковете предвидени в АПК

  • Ограничения и условности:
    • Ще Ви бъде издадено удостоверение за въвеждане в експлоатация на строеж от четвърта или пета категория, с което се установява функционалната пригодност на строежа за ползване, според издадените строителни книжа.

       

      Разрешението е необходимо на всеки собственик или инвеститор, на когото предстои да въведе в експлоатация завършен строителен обект..

  • Електронен адрес, на който се предоставя услугата:
  • Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел „Устройство на територията, строителство, ГРАО, екология и опазване на околната среда”
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Ракитово, гр. Ракитово, ул. Иван Клинчаров №57, п.к. 4640
Код за междуселищно избиране: 03542
Телефон за връзка: (03542)2044, вътр.219
Факс: (03542)2253
Адрес на електронна поща: rakitovo@rakitovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, Отдела работи с прекъсване от 12:00 до 13:00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Отдел "Административно, правно, информационно и техническо обслужване"
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Ракитово, гр. Ракитово, ул. Иван Клинчаров 57, п.к. 4640
Код за междуселищно избиране: 03542
Телефон за връзка: (03542)2025
Факс: (03542)2253
Адрес на електронна поща: el_obm@rakitovo.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, Отдела работи без почивка на обяд с цел удобство на гражданите.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Изисквания, процедури, инструкции Образци Нормативна уредба Заплащане