Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Строителство и устройство на територията"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)618177
Адрес на електронна поща: hhristov@razgrad.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Обедна почивка от 12:00 часа до 13:00 часа
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на исканеИскането се подава от собственика на имота, лицето, на което е учредено право на строеж в чужд имот, лицето, което има право да строи в чужд имот по силата на закон или упълномощен представител, с нотариално заверено пълномощно в Центъра за административно обслужване до Главния архитект на Община Разград.
Таксата за услугата се заплаща при подаване на искането.
Необходими документи1. Документ за собственост (по служебен път, при вписани НА в АВ, след 01.12.2019 г.) или право на строеж;
2. Изходни данни – комбинирана скица и копие от действащ подробен устройствен план (издава се от Община Разград), при необходимост и виза за проектиране от главния архитект на Община Разград, актуална скица от СГКК – Разград (където има влязла в сила КК), протокол за трасиране (при необходимост), становища от експлоатационните дружества и други институции (при необходимост)
3. Данни за влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по Закона за опазване на околната среда, Закона за биологичното разнообразие, Закона за културното наследство или друг специален закон;
3. Положително становище, издадено от органите за пожарна безопасност и защита на населението, за строежите от първа, втора и трета категория;
4. Данни за влязло в сила разрешително за водовземане или ползване или разрешително за заустване на отпадъчни води, издадени по реда и в случаите, предвидени в Закона за водите;
5. Данни за положително становище на органите на държавния здравен контрол за инвестиционни проекти за обекти по Закона за храните и обекти с обществено предназначение по смисъла на § 1, т. 9 от допълнителните разпоредби на Закона за здравето.
6. Два екземпляра на хартиен носител и един екземпляр на електронен носител от инвестиционния проект, съгласувани от проектантския екип и подписани от възложителя на проекта, съдържащи съответните части според спецификата на проекта: Архитектура; Конструктивна /чертежи и изчисления (становище); Трасировъчен план и вертикална планировка; Инсталации /Ел.; В и К; ОВК и други/ и отклоненията от общите мрежи; ПБЗ; Технология; Пожарна безопасност; Енергийна ефективност; Паркоустройство и благоустройство;
7. Комплексен доклад /оценка/.
8. Документ за законност на съществуваща сграда – при пристрояване, надстрояване и преустройство (по служебен път)
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
Изпълнение на услугатаВсички части на одобрените инвестиционни проекти се подпечатват с печата на общинската администрация. Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж или заповед за допълване на разрешение за строеж , ако е извършена предварителна оценка за съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, с правилата и нормативите по устройство на територията, с изискванията към строежите съгласно нормативните актове за функционалност, транспортна достъпност, опазване на околната среда и здравната защита, както и за взаимната съгласуваност между отделните части на проекта. Върху всяка част от инвестиционните проекти се вписва номерът на разрешението за строеж, към което се одобряват.
Инвестиционните проекти могат да се възлагат и изработват в следните фази на проектиране – идеен, технически и работен проект. Обхватът на инвестиционните проекти зависи от вида, предназначението, големината и местоположението на проектираните обекти и изискванията към проектните решения.
Процесът на одобряването може да завърши с или без издаване на разрешение за строеж, заповед за допълване на разрешение за строеж и делба.
Инвеститорът посочва в заявлението кой от вариантите да се изпълни.
Отказ да се одобри инвестиционен проект се прави само по законосъобразност, като се посочват конкретните мотиви за това. Възложителят се уведомява писмено за отказа да се одобри инвестиционен проект.
Начини на получаване на резултата от услугата:Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
За услугата се заплаща таксаЗа инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж с доклад оценка от консултант или за делба на реално обособени части или при промяна по чл. 154, ал. 5 от ЗУТ и узаконяване /срок съгл.ЗУТ/:
- по 0,50 лв. на кв.м разгъната застроена площ;
- по 1,00 лв. на м.л. за обекти на техническата инфраструктура но не по-малко от тези по категориите от І до V и не повече от 5000,00 лв. за линейните обекти
За строежи, попадащи в първа категория - не по-малко от 600,00 лв.
За строежи, попадащи във втора категория - не по-малко от 500,00 лв.
За строежи попадащи в трета категория - не по малко от 400,00 лв.
За строежи попадащи в четвърта категория - не по малко от 300,00 лв.
За строежи, попадащи в пета категория - не по малко от 100,00 лв.
При мотивиран отказ за съгласуване и одобряване и при повторно внасяне на инвестиционните проекти /срок съгл. ЗУТ/:
- за всички категории 100,00 лв.
За процедиране при одобряване на КПИИ по чл. 150 от ЗУТ /срок съгл. ЗУТ/:
- за всички категории 39.00 лв.
Можете да заплатите по следните начини:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в ЦАО, находящ се в гр. Разград, ул. Бели Лом 37А, партер;
2. по банков път – по следната банкова сметка на Община Разград в „ТЕКСИМ БАНК“ АД, клон Разград:
IBAN: BG62TEXI95458405971801,
BIC:TEXIBGSF
Код за вид плащане: 448001 – Такси за технически услуги;
3. с пощенски запис в клоновете на „Български пощи“ ЕАД;
4. чрез системата за електронно плащане (е-плащане – https://pay.egov.bg).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път