Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул. "Цар Симеон Велики" № 76
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094)601695
Факс: (094)601697
Адрес на електронна поща: rzi-vidin@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Без обедна почивка
Заявяване на услугатаЗаявители: физически или юридически лица, регистрирани по Търговския закон, или по законодателството на държава-членка на ЕС или лицето, определено за ръководител на дрогерията.
Ръководителят на дрогерия трябва да е медицински специалист, който:
1. не е лишен от правото да упражнява професията си;
2. не е осъждан за престъпления, свързани с упражняване на професията му, за престъпления против собствеността и стопанството или за умишлени престъпления против личността;
3. има най-малко една година стаж по специалността.
Необходими документи:
1. Заявление по образец (за регистрация или за промяна на обстоятелствата по регистрация на дрогерия;
2. Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава членка на Европейския съюз, или в държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство – документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава на лицата, имащи право да извършват търговия на дребно с лекарствени продукти, като откриват дрогерия;
3. Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
4. Свидетелство за съдимост или аналогичен документ на лицето, определено за ръководител на дрогерията, ако не е български гражданин;
5. Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията;
6. Декларация по чл. 238, ал. 3, т. 1 от ЗЛПХМ, че ръководителят на дрогерията не е лишен от правото да упражнява професията си;
7. Документ, удостоверяващ най-малко една година стаж по специалността на лицето, определено за ръководител на дрогерията (заверено копие от трудовата книжка, удостоверение за трудов стаж), съгласно чл. 238, ал. 3, т. 3 от ЗЛПХМ;
8. Документ за платена държавна такса, определена с Тарифата за таксите, които се събират по закона за лекарствените продукти в хуманната медицина
Заявление по образец, заедно с приложените към него документи, се подава в Звеното за административно обслужване в РЗИ.
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЗАО, което го е съставило.
Паралелно с това заявителят може да заяви и извършване на необходимите измервания на параметрите на работната среда от акредитираната лаборатория към РЗИ. Заявява се по реда на административна услуга „Извършване на лабораторни анализи и дейности, поискани от физически и юридически лица”.
Заявления и документи могат да се подават и по електронен път. Приемането на заявления и документи по ЗЛПХМ по електронен път се извършва при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление. (За повече информация вижте рубриката „Административно обслужване”, „Електронни услуги” на сайта на РЗ.)
Вътрешен ход на процедуратаПодадените документи се оценяват за съответствие с изискванията на ЗЛПХМ. При установени нарушения/непълноти в документите в 14-дневен срок от заявяването на услугата директорът на РЗИ уведомява писмено лицето за констатираните непълноти в тях и определя срок за отстраняването им.
Установяването на обстоятелствата относно съдимостта на лицето, определено за ръководител на дрогерията, когато е български гражданин, се извършва по служебен път.
Също в 14-дневния срок от постъпване на заявлението за регистрация на дрогерия или на заявлението за промяна на обстоятелствата по регистрация на дрогерия се извършва проверка на място относно спазване изискванията на Наредба №29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията. Резултатите от извършената проверка на място и резултатите от извършени измервания на параметрите на работната среда се отразяват в в констативен протокол. В случай, че не е заявено извършване на измервания на параметрите на работната среда от акредитираната лаборатория на РЗИ, при проверката се представят протоколи за направени такива от друга акредитирана лаборатория. В случаите, когато се установи, че не са спазени изисквания на цитираната наредба, в 7-дневен срок от извършване на проверката, проверяващият инспектор дава предписания и определя срок за отстраняване на несъответствията с изискванията.
В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите директорът на РЗИ издава удостоверение за регистрация на дрогерия или за промяна на обстоятелствата по регистрация на дрогерия.
Удостоверението за регистрация или за промяна на обстоятелствата по регистрация на дрогерия се вписва в регистъра на РЗИ – Велико Търново на на издадените удостоверения за регистрация на дрогерия (по чл. 241, ал. 1 от ЗЛПХМ), данни от който се публикуват на интернет страницата на инспекцията. Данни за дрогерията се вписват и в Регистъра на дрогериите, поддържан от Министерството на здравеопазването.
Отказ за издаване на заявеното удостоверение
При неотстраняване на непълнотите в приложените документи и/или неизпълнение на предписанията при неспазване на здравните изисквания, директорът прави мотивиран отказ за издаването му, който подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
Получаване на удостоверениетоЗаявителят уточнява начина, по който желае да получи удостоверението за регистрация на дрогерия или за промяна на обстоятелствата по регистрация на дрогерия, при заявяването на услугата. Той може да избере получаване:
1. от Звеното за административно обслужване на РЗИ;
2. чрез лицензиран пощенски оператор на предварително заявен от него адрес. Разходите за изпращане са за сметка на заявителя.
3. по електронен път на предварително заявен от него адрес на електронна поща при условията и по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронното управление.
Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина
Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 200 лв.На основание чл. 32, ал.1 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина за оценка на документация за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия се заплаща такса в размер 200 лв.
На основание чл. 32, ал. 2 от горната тарифа по ЗЛПХМ за оценка на документация за промяна в удостоверението за регистрация на дрогерия се заплащат следните такси:
1. при промяна на адреса на дрогерията – 100 лв.;
2. при промяна на ръководителя на дрогерията – 100 лв.
На основание чл. 33 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина за издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ се заплаща за всеки екземпляр такса в размер на 10 лв.
Таксите могат да бъдат заплатени по следните начини:
чрез терминално устройство ПОС: в касата на РЗИ;
в брой: в касата на РЗИ;
по банков път по сметка на РЗИ Видин: УниКредитБулбанк – банков клон- гр. Видин, IBAN BG02UNCR 9660 3111 1731 15, BIC UNCRBGSF, БУЛСТАТ: 176031615
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път