Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Видин, общ. Видин, гр. Видин, ул. "Цар Симеон Велики" № 76
Код за междуселищно избиране: 094
Телефон за връзка: (094)601695
Факс: (094)601697
Адрес на електронна поща: rzi-vidin@mh.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Без обедна почивка
Заявяване на услугатаЗаявител: Всяко физическо или юридическо лице, което желае да получи становище за готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация.
Необходими документи:
1. Заявление по образец;
Забележка: Услугата може да бъде заявена и устно пред служител в ЗАО, което се отразява в протокол.
2. Разрешение за строеж от съответната община;
3. Протоколи от измерване на факторите на работната и/или околната среда;
4. Документ за платена държавна такса.
Заявяване:
Заявлението, заедно с приложените към него документи, се подава в Звеното за административно обслужване в РЗИ.
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол. Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от ЗАО, което го е съставило.
Заявления могат да се подават и по електронен път. В случай на подаване на документите по електронен път оригиналите им се предоставят най-късно при извършването на проверка на обекта
Вътрешен ход на процедуратаИзвършва се проверка на обекта за преценка на съответствието му със здравните изисквания и готовността му за въвеждане в експлоатация и се изготвя становище.
При изгубване или унищожаване на становището по готовността на строеж за въвеждането му в експлоатация по реда на ЗУТ:
Заинтересованото лице заявява издаване на дубликат или допълнителен екземпляр по реда на административна услуга „Издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ“.
Получаване на становищетоСтановището може да се получи по желания от заявителя начин:
на място в Звеното за административно обслужване;
с лицензиран пощенски оператор на предварително заявен адрес, при което разходите за изпращане са за сметка на заявителя и/или
сканирано по електронна поща.
Начинът на получаване се уточнява при заявяването на услугата.
Закон за устройство на територията
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 63 лв.За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 63 лв.Таксата се събира на основание чл. 22 от Тарифата за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Таксата може да бъде платена по следните начини:
чрез терминално устройство ПОС: в касата на РЗИ;
в брой: в касата на РЗИ;
по банков път по сметка на РЗИ Видин: УниКредитБулбанк – банков клон- гр. Видин, IBAN BG02UNCR 9660 3111 1731 15, BIC UNCRBGSF, БУЛСТАТ: 176031615
Забележка: за издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса в размер на 6 лв. на основание чл. 35 от гореупоменатата тарифа.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път