Процедура по предоставяне на административната услуга, изисквания и необходими документи
I Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: п.к. 8800 гр. Сливен ул. "Димитър Добрович" № 3 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в Областна администрация Сливен /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронна поща: governments@regionsliven.com
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/;
· Чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1974
· Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата - https://regionsliven.com/administrativni-uslugi
Необходими документи:
1. Документи за: (отбележете със знак Х приложимото)
ð Собственост (отстъпено право на строеж) №……………../…………….;
ð Учредени вещни права;
ð Учредени сервитути по реда на специални закони;
ð Право на преминаване по чл. 192 от ЗУТ;
ð Право на прокарване по чл. 193 от ЗУТ.
2. Одобрен инвестиционен проект.
3. Документи по чл. 148, ал. 8 от ЗУТ (отбележете със знак Х приложимото) :
ð Влязло в сила решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
ð Решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС;
ð Решение за одобряване на доклад за безопасност за изграждане или реконструкция на предприятие и/или съоръжение с висок рисков потенциал или на части от него по реда на Закона за опазване на околната среда.
4. Оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
Експерт извършва проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях. При редовни документи и комплектувана пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт изготвя разрешение за строеж, което се представя на областния управител за подпис. Изготвя се обявление за издаденото разрешение за строеж, което се изпраща за обнародване в „Държавен вестник“. В 7-дневен срок от издаването на разрешението за строеж РДНСК Сливен се уведомяват писмено за издадения акт и се изпраща копие от него. Разрешението за строеж се публикува на официалната интернет страница на администрацията.
В случаите по чл. 149, ал. 6 от ЗУТ се публикува съобщение на официалната интернет страницата на администрацията.
Копие от влязлото в сила разрешение за строеж се изпраща до съответните общини. Оригиналът на разрешението за строеж се съхранява безсрочно в архива на Областна администрация Сливен. Отказ за издаване на разрешение за строеж се дава със заповед, която се съобщава на заинтересуваните лица с обявление, обнародвано в „Държавен вестник“.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата – влязло в сила разрешение за строеж, се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
· по пощата, на посочен от адресата адрес;
· на ръка в Център за административно обслужване;
· чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката