Заверка на документи по гражданско състояние за чужбина
Заявяване и изпълнение на услугата:
ДИРЕКЦИЯ „ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2110 ЗАВЕРКА НА ДОКУМЕНТИ ПО ГРАЖДАНСКО СЪСТОЯНИЕ ЗА ЧУЖБИНА
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 106, ал. 1, т. 1 от Закона за гражданска регистрация;
чл. 110, ал. 1, т. 11 от Закон за местните данъци и такси;
чл. 3 от Правилник за легализациите, заверките и преводите на документи и други книжа;
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:Длъжностно лице по гражданска регистрация
Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите на територията на Община Върбица,област Шумен
4.Административната услуга се предоставя от:
Дирекция „АПО и ФД
Отдел „ГР и АПО””
Специалисти „ГРАО „ и „ГС”
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Център за административно обслужване.
Адрес: община Върбица, гр. Върбица, п.к. 9870, ул. "Септемврийско въстание" № 40;
e-mail: obshtina@varbitsa.org.
web: www.varbitsa.org.
05391/21-31;
Факс: 05391/20-05;
Работно време:Стандартно работно време ,от 08.00 ч. до 17.00 ч. с обедна почивка между 12.00 ч. и 13.00 ч., при петдневна работна седмица от понеделник до петък.Служителите , предоставящи административни услуги и информация в Центъра за административни услуги са с гъвкаво работно време от 08.00 ч. до 17.00 ч.
5.Информация за предоставяните от община Върбица услуги по гражданска регистрация и актосъставяне, може да бъде получена и на:
05391/20-94.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга
Процедура по предоставяне на услугата:
6.Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”;
Поставя се специален печат, удостоверяващ истинността на информацията в исканите документи и се подписва от длъжностно лице;
Получаване на заверените документи от Центъра за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Информация за предоставяне на услугата:
Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 4.
Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес: www.varbitsa.org.
Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
чрез лицензиран пощенски оператор;
по факс: 05391/ 20-05;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване.
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
като вътрешна куриерска пратка;
като международна препоръчана пощенска пратка;
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление“,с КЕП,на адрес:https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2110
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
Обикновена услуга -40 /четиридесет/ лева – в рамките на 7 работни дни.
Бърза услуга -60/шестдесет/ лева – в рамките на 3 работни дни.
Експресна услуга -80 /осемдесет/ лева – в рамките на 24 часа.