2052 ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА РАЖДАНЕ - ОРИГИНАЛ
Заявяване и изпълнение на услугата:
Дирекция „АПО и ФД
Отдел „ГР и АПО””
Специалисти „ГРАО „ и „ГС”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2052 ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА РАЖДАНЕ - ОРИГИНАЛ
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 43, ал. 6; чл. 88, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 40, ал. 1 от Закона за гражданска регистрация;
Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:кмет на Община Върбица
4.Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: община Върбица, гр. Върбица, п.к. 9870, ул. "Септемврийско въстание" № 40;
e-mail: obshtina@varbitsa.org.
web: www.varbitsa.org.
05391/21-31; - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Процедура по предоставяне на услугата:
• Получаване на съобщението за раждане, издадено от компетентно лице в Център за административно обслужване;
Изпращане на съобщението към Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”;
Длъжностното лице по гражданското състояние съставя акта за раждане, след като се удостовери писмено станалото събитие. Веднага след съставянето на акта за раждане на родителите се издава оригинално удостоверение за раждане.
Присвояване на ЕГН и изготвяне на удостоверението за раждане-оригинал;
Получаване на индивидуалния административен акт от един от родителите на новороденото дете от Център за административно обслужване.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
• Обикновена услуга -Безплатна – в рамките на 7 работни дни.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Документ за самоличност на родителите (лични карти);
Съобщение за раждане; (прави се от ръководителя на лечебното заведение или на лицето, на което със заповед е възложено това, когато раждането е станало в лечебно заведение; компетентно медицинско лице, когато раждането не е станало в лечебно заведение; длъжностното лице по гражданското състояние, когато в населеното място няма компетентно медицинско лице);
•Декларация за припознаване (в случаите, в които родителите нямат сключен граждански брак).
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
По факс: 05391/20-05;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varbitsa.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - obshtina@varbitsa.org;
г) вид на услугата - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: • Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
IBAN: BG88 CECB 9790 8447 0883 02
BIC: CECB BGSF
Банка: ЦКБ АД кл. Търговище
Кодът за вида плащане е: 44 80 07
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване.
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Върбица.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс
Отказът да се даде разрешение може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред кмета на общината в 7-дневен срок от съобщението.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: оbshtina@varbitsa.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;