2033 ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ ИЛИ ПРОМЯНА НА ИМЕ
Заявяване и изпълнение на услугата:
Дирекция „АПО и ФД
Отдел „ГР и АПО””
Специалисти „ГРАО „ и „ГС”
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2033 ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ ИЛИ ПРОМЯНА НА ИМЕ
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
Чл. 19a от Закона за гражданска регистрация;
Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:кмет на Община Върбица
4.Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: община Върбица, гр. Върбица, п.к. 9870, ул. "Септемврийско въстание" № 40;
e-mail: obshtina@varbitsa.org.
web: www.varbitsa.org.
05391/21-31; - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Процедура по предоставяне на услугата:
• Прием на заявлението с приложените документи в Център за административно обслужване;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към Главен специалист „АПОН и гражданска регистрация”;
Извършване на обстоятелствена проверка в регистрите по гражданско състояние и регистъра на населението;
В случаите, когато постоянният адрес на лицето е различен от мястото, където е съставен актът за раждане, преди произнасянето с решение по заявлението на лицето за възстановяване или промяна на името, длъжностното лице по гражданското състояние по постоянния адрес по служебен път изисква копие от акта за раждане или заверен препис на акта за раждане на съответното лице. Копието от акта за раждане или завереният препис от него може да бъде предоставено на длъжностното лице и лично от заявителя;
Подписване на решението от Кмета;
Комплектоване на документи за регистрите по гражданско състояние;
Изпращане на комплект документи в общината по месторождение и по местосъставяне на акта за брак на титуляра;
Получаване на решението от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
*Забележка:
Българските граждани, на които принудително са променени имената, могат по свое желание да възстановят предишните си имена. Възстановяването на имената се извършва с решение на длъжностното лице по гражданското състояние по писмено заявление на молителя след нотариална заверка на подписа му. По този ред могат да се възстановят или променят имената на непълнолетни, ако имената на техните родители или на единия от тях са принудително променени. Заявлението в този случай се подава от двамата родители или настойниците.
Могат да променят имената си и българските граждани, родени след като имената на техните родители или на един от тях са били принудително променени. Имената на техните непълнолетни деца могат да се променят, като заявлението в този случай се подава от двамата родители или настойниците.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
• Обикновена услуга -Безплатна – в рамките на 7 работни дни.
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец с нотариална заверка на подписа;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
По факс: 05391/20-05;
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varbitsa.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - obshtina@varbitsa.org;
г) вид на услугата - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: • Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Съгласно Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги Приложение №6
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
IBAN: BG88 CECB 9790 8447 0883 02
BIC: CECB BGSF
Банка: ЦКБ АД кл. Търговище
Кодът за вида плащане е: 44 80 07
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване.
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Върбица.
12.Ред и срок за обжалване:Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс
Отказът да се даде разрешение може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс пред кмета на общината в 7-дневен срок от съобщението.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: оbshtina@varbitsa.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;