Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугата Заявител на услугата е местно или чуждестранно лице, вписано в регистъра на НАП, желаещо да получи информация за задължения за данъци, задължителни осигурителни вноски и публични задължения, събирани принудително от НАП, както и да ги плати по електронен път.
Начин за заявяване на услугата
През портала за предоставяне на електронни услуги на НАП, с квалифициран електронен подпис /КЕП/ и персонален идентификационен код /ПИК/ на НАП.
При ползване на услугата за плащания е необходима активна платежна карта Bcard, VISA и MasterCard, карта Diners Club и Discover, или предплатена карта и алтернативни носители на информация.
Срок за заявяване на услугата
По инициатива на лицето
2. Предоставяне на услугата
Услугата предоставя справочна информация за неплатените задължения към НАП, като генерира справка от информационната система на НАП, съдържаща данни за вида на задължението; вид, номер и дата на документ; актосъставител/взискател - при задължения, подлежащи на разпределение от публичен изпълнител; период и срок за плащане; остатък главница; остатък лихва; обща сума.
При визуализация на справката, лицето има възможност да избере вида на задълженията, за които да бъде извършено плащане. Може да се плати както целият размер на всички задълженията, така и избрани видове задължения или сума, по-малка от общо дължимата.
Информацията се прехвърля към платежен оператор. Плащането може да се извърши чрез виртуален ПОС терминал на НАП или чрез насочване на платежната информация към ePay, откъдето да се нареди плащането. След визуализация на платежния документ и преглед на попълнените реквизити, клиентът има възможност да откаже плащането.
Срок на предоставяне на услугата
Справката се предоставя в момента на заявяването и съдържа информация за неплатените задължения към момента на генерирането й.
При плащане чрез виртуален ПОС терминал на НАП, след авторизация (потвърждаване) на плащането от издателя на платежната карта, плащането се отразява в данъчно-осигурителната сметка на лицето в реално време.
При избор на ePay, плащането се счита за извършено, когато сумата постъпи по банкова сметка на НАП.
3. Резултат от предоставяне на услугата Получена информация за задължения, извършени плащания и остатъците от неплатени задължения, по години.
Платена сума за погасяване на задължения към НАП.
Начин на получаване на резултата от услугата
В портала за предоставяне на електронни услуги на НАП.
Данъчно-осигурителен процесуален кодекс
Не се заплаща за услугатаСъгласно разпоредбите на чл.3, ал.3 от Закона за национална агенция за приходите, агенцията не събира такса, включително и за ползване на услугата за картово плащане чрез виртуален ПОС терминал на НАП.
При извършване на превод с банкова карта към банкови сметки на НАП за плащане на данъци, осигурителни вноски и публични задължения, през сайта на „ИПЕЙ“ АД, дружеството начислява такси, съгласно тарифата, обявена на интернет страницата му.