Потребителите на административни услуги, предоставяни от НССЗ, имат възможност да подадат жалби, сигнали и оплаквания относно качеството на административното обслужване:
- в деловодството на НССЗ на адрес: 1334 гр.София, ул.”Банско шосе” №7;
- по пощата и/ или чрез куриерска пратка на същия адрес;
- по електронната поща на адрес: office@naas.government.bg;
- в териториалните областни/мобилни общински офиса на посочените, в т.ч. „Звено за административни услуги“ адреси и телефони;
- чрез обаждане на тел. +359 02 810 09 88;
- чрез кутия за сигнали и предложения, поставени във всеки един от 27-те териториални областни офиса, 28-те мобилни общински офиси, както и на 3- етаж в сградата на НССЗ;
- чрез попълване на анкетната карта- директно от интернет страницата и/ или на място в деловодството на НССЗ, респ. в 27- те ТОО и 28-те МОО на НССЗ
Сигнал за незаконни или неправилни, или пораждащи съмнение за корупция действия или бездействия на служители от администрацията, както и сигнали по повод качеството на предоставяните административни услуги, може да се изпращат по посочения ред.
Изпълнителният директор на НССЗ се произнася с мотивирано решение по изготвения доклад от проверката за изясняване на обстоятелствата, изложени в постъпилите жалби, сигнали и предложения.
Решението се взема най-късно в двумесечен срок от постъпването му. Когато особено важни причини налагат, срокът може да бъде продължен, но с не повече от един месец, за което се уведомява подателя.
Решението е писмено, мотивира се и се съобщава на подателя в 7- дневен срок от постановяването му. Когато с решението се засягат права или законни интереси на други лица, то се съобщава и на тях.
Решението се изпълнява в едномесечен срок от постановяването им. По изключение, когато това се налага по особено важни причини, срокът може да бъде продължен, но с не повече от два месеца, за което се уведомява подателят.
На получените жалби, сигнали и предложения ще се отговори по избрания от подателя начин - по пощата, на посочена електронна поща или факс.
Няма да се изпращат отговори и да се разглеждат сигнали и жалби, които са анонимни, съдържат нецензурни изрази и обидни изказвания по отношение на българската администрация и институции. За анонимни се считат тези, които не съдържат достатъчно данни за обратна връзка с подателя – име и адрес за обратна кореспонденция.