Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно - правно обслужване и финансова дейност"
Адрес: обл. Шумен, общ. Върбица, гр. Върбица, ул.Септемврийско въстание"№40, п.к. 9870
Код за междуселищно избиране: 05391
Телефон за връзка: (05391)21-31
Факс: (05391)20-05
Адрес на електронна поща: obshtina@varbitsa.org
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00, ЦАО е с гъвкаво работно време, , от 8:00 часа до 17:00 часа
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗАЯВЯВАНЕ НА УСЛУГАТАУСЛУГАТА СЕ ЗАЯВЯВА ОТ ПРАВОИМАЩО ЛИЦЕ
Изисквания, процедури, инструкцииРегистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория
Заявяване и изпълнение на услугата:
ДИРЕКЦИЯ „СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ"
Главен архитект на Община Върбица
1.Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
2062 РЕГИСТРИРАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СТРОЕЖИ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ, ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ВЪВЕЖДАНЕ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ ЗА ВИДОВЕТЕ СТРОЕЖИ ОТ ІV И V КАТЕГОРИЯ
2.Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
чл. 177, ал. 3 от Закон за устройство на територията;
3.Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:Главен архитект на Община Върбица
4.Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: община Върбица, гр. Върбица, п.к. 9870, ул. "Септемврийско въстание" № 40;
e-mail: obshtina@varbitsa.org.
web: www.varbitsa.org.
05391/21-31; - стационарен телефон,с тарифа съответстваща на индивидуалния план на потребителя
5.Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Процедура по предоставяне на услугата:
Проверка (преглед) на попълненото заявление и приложените документи.
Регистриране на заявление и предоставяне на клиента на входящ номер;
Пренасочване на преписката към главния архитект;
Извършване на проверка на документацията – строителните книжа и на място на строежа;
Изготвяне на удостоверение за въвеждане в експлоатация при съответствие с нормативната уредба;
Подписване на изготвено удостоверение за въвеждане в експлоатация на обекти от ІV и V категория;
Удостоверението за въвеждане в експлоатация се предава на заявителя срещу подпис по избран от него начин.
Такса и срок за предоставяне на административната услуга:
100,00 лв - 7 дни
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност (лична карта) и/или нотариално заверено пълномощно, когато заявлението се подава от лице, различно от собственика. /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/.
Документ за собственост – нотариален акт, договор за учредено право на строеж в чужд имот или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон или друг документ;
Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор – за строежи от четвърта категория;
Разрешение за строеж;
Протоколи за определяне на строителна линия и ниво, с резултатите от проверките на достигнатите контролни нива – акт образец № 2 и 2а;
Констативен акт за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и затова че подробният устройствен план е приложен по отношение на застрояването – акт образец 3;
Заповедна книга – акт образец № 4;
Акт за приемане на извършените строителни и монтажни работи по нива и елементи на строителната конструкция – акт образец № 7;
Акт за установяване на всички видове строителни и монтажни работи, подлежащи на закриване, удостоверяващ, че са постигнати изискванията на проекта – акт образец № 12;
Акт образец № 14 за приемане на конструкцията;
Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване на годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитания на машини и съоръжения – акт образец № 15;
Документ от Агенцията по геодезия, картография и кадастър за изпълнение на изискванията по чл. 175, ал. 5 ЗУТ и по чл. 54а, ал. 2 от Закона за кадастъра и имотния регистър за предадена екзекутивна документация, ако такава е необходима. В случаите, когато няма влязла в сила КК, документа се издава от Общинска администрация Каспичан;
Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
Декларации и сертификати на вложените по време на строителството материали и продукти;
Технически паспорт, а когато строежът е новоизградена сграда - и сертификат за енергийни характеристики на нова сграда, издаден по реда на наредбата по чл. 48 от Закона за енергийната ефективност;
Актове по специални закони, които са необходимо условие за издаване на разрешение за строеж и/или за въвеждане в експлоатация.
Квитанция за платена такса.
Органи, който издават посочените документи:
Агенция по вписвания.
Община Каспичан.
Лицензиран инженер геодезист.
Възложител, строител и лице, упражняващо строителен надзор.
Възложител, проектант, строител и лицето, упражняващо строителния надзор.
Фирмите доставчици.
Агенция по кадастър.
Експлоатационни дружества.
Лицето упражняващо строителен надзор или технически ръководител.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7.Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
По факс:05351/7470
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
8.Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varbitsa.org;
в) интернет адрес за служебно заявяване - obshtina@varbitsa.org;
г)вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Безсрочно.
10.Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
IBAN: BG88 CECB 9790 8447 0883 02
BIC: CECB BGSF
Банка: ЦКБ АД кл. Търговище
Кодът за вида плащане е: 44 80 07
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване.
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
11.Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:Кмет на община Върбица
12.Ред и срок за обжалване:Редът и сроковете за обжалване са съгласно чл.215 от Закона за устройство на територията.
13.Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: оbshtina@varbitsa.org
14.Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице в Център за административно обслужване .
Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
и като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
и като вътрешна куриерска пратка;
и като международна препоръчана пощенска пратка;
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 100 лв.Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише „Каса” в Център за административно обслужване ;
По банкова сметка:
IBAN: BG88 CECB 9790 8447 0883 02
BIC: CECB BGSF
Банка: ЦКБ АД кл. Търговище
Кодът за вида плащане е: 44 80 07
С платежна карта чрез терминално устройство ПОС в Център за административно обслужване.
Чрез единен портал за електронни административни услуги на Държавна агенция“Електронно управление"
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път