Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно обслужване и финанси"
Адрес: обл. Монтана, общ. Лом, гр. Лом, ул. Дунавска 12, п.к. 3600
Код за междуселищно избиране: 0971
Телефон за връзка: (0971)097169140, 097169120; 69134; 69169; 69130
Адрес на електронна поща: lom.municipality@lom.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, почивка от 12.30 до 13.00
Заявление Изисквания, процедури, указанияНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението и семейния регистър;
Издаване на дубликат на удостоверението за сключен граждански брак;
Получаване на индивидуалния административен акт от Център за административно обслужване по избран от заявителя начин.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично от звеното за административно обслужване;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
Закон за местните данъци и такси
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4.00 лв. / 2.05 €
За бърза услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За експресна услуга 12.00 лв. / 6.14 €
ВИЕ ТРЯБВА ДА ЗАПЛАТИТЕ:
· 4,00 лв. – за обикновена услуга.
· 8,00 лв. – за бърза услуга.
· 12,00 лв. – за експресна услуга.
НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
· На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване.
· Чрез ПОС терминал
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с КЕП, на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/death-and-succession/13c2b6d0-26c7-41d2-aa93-845279bd9831.
· По банкова сметка:
IBAN: BG76IABG74748400910601,
BIC: IABGBGSF
ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК АД
Кодът за вида плащане е: 448007.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта