Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно обслужване и финанси"
Адрес: обл. Монтана, общ. Лом, гр. Лом, ул. Дунавска 12, п.к. 3600
Код за междуселищно избиране: 0971
Телефон за връзка: (0971)097169140, 097169120; 69134; 69169; 69130
Адрес на електронна поща: lom.municipality@lom.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, почивка от 12.30 до 13.00
Заявление1. Заявление - по образец
2. Декларация - по образец
3. Медицинско свидетелство (валидно 1 месец)
4. Документ за самоличност
5. Нотариално заверена декларация за избрания режим на имуществени отношения или удостоверение от нотариус с рег. № и дата на договора, съгл. чл.9, ал.2 от СК.
Записване на дата за сключване на гражданския бракМладоженците заявяват датата за сключване на гражданския брак и длъжностното лице я вписва, записва трите имена на младоженците , мястото на ритуала и часа.
Предоставяне на документи
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
Документ за самоличност (лична карта)и на двете лица.
Медицински свидетелства – оригинал.
Декларация за избор на имуществени отношения, с нотариална заверка.
Удостоверение за сключен брачен договор от нотариус, в случай, че е направен такъв избор на имуществени отношения.
Издаване на удостоверение за граждански брак - оригиналДлъжностното лице по ГС изготвя документите за сключване на граждански брак - акт за брак и удостоверение за сключен гражд. брак - оригинал.
Изисквания, процедури, инструкции
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документи за самоличност (лични карти) на встъпващите в брак;
Документи за самоличност (лични карти) на свидетелите;
Нотариално заверено пълномощно (при необходимост);
Декларация по чл. 9, ал.1, т.1 от СК – 2 бр. (по образец, подписва се пред дл. лице);
Декларация по чл. 9, ал. 1, т. 3 от СК;
Медицинско свидетелство (за всеки един от встъпващите в брак;
Удостоверение за разрешение от районния съдия за сключване на граждански брак (за лица между 16 и 18 години);
Нотариално заверена декларация за имуществени отношения (само при избран режим);
Удостоверение от нотариуса относно датата на брачния договор и регистрационния му номер, както и номера, под който нотариусът е вписан в регистъра на Нотариалната камара и района му на действие - ако е сключен брачен договор (чл. 9 СК);
Документ за прекратен граждански брак (бракоразводно решение), когато бракът е последващ;
Удостоверение за семейно положение, издадено от съответната държава (преведено и легализирано), за встъпващ в брак чужд гражданин
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично от Длъжностното лице след сключването на граждански брак
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 30.00 лв. / 15.34 €ВИЕ ТРЯБВА ДА ЗАПЛАТИТЕ:
30.00 лв.
НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
· На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване.
· Чрез ПОС терминал
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с КЕП, на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/death-and-succession/13c2b6d0-26c7-41d2-aa93-845279bd9831.
· По банкова сметка:
IBAN: BG76IABG74748400910601,
BIC: IABGBGSF
ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК АД
Кодът за вида плащане е: 448007.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път