Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, информационно обслужване и финанси"
Адрес: обл. Монтана, общ. Лом, гр. Лом, ул. Дунавска 12, п.к. 3600
Код за междуселищно избиране: 0971
Телефон за връзка: (0971)097169140, 097169120; 69134; 69169; 69130
Адрес на електронна поща: lom.municipality@lom.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, почивка от 12.30 до 13.00
Подаване на исканеПодаване на искане за издаване на удостоверение за идентичност на имената
ИСКАНЕТО ПО ОБРАЗЕЦ С НЕОБХОДИМИТЕ ДОКУМЕНТИ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ:
· Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
· Устно в Центъра за административно обслужване.
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с КЕП, на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/family/d943ac2f-c4ef-4944-a908-5065f89ca4b8 .
· На e-mail: lom.municipality@lom.egov.bg.
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ: Искане по образец.
Заплащане на услугата
ВИЕ ТРЯБВА ДА ЗАПЛАТИТЕ: удостоверението за идентичност на имената, както следва:
- В рамките на 8 работни часа – за експресна услуга
- В рамките на 3 работни дни – за бърза услуга
- В рамките на 5 работни дни – за обикновена услуга
Пояснение за плащанеНАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
· На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване.
· Чрез ПОС терминал на каса
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с КЕП, на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/family/d943ac2f-c4ef-4944-a908-5065f89ca4b8 .
· По банкова сметка:
· IBAN: BG76IABG74748400910601
· BIC: IABGBGSF
· Банка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК АД
Кодът за вида плащане е: 448007.
Изготвяне на удостоверениетоНИЕ ЩЕ ВИ ПРЕДОСТАВИМ УДОСТОВЕРЕНИЕТО В СРОК:
- В рамките на 8 работни часа – за експресна услуга
- В рамките на 3 работни дни – за бърза услуга
- В рамките на 5 работни дни – за обикновена услуга
Изисквания, процедури, инструкцииНеобходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно,с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация. Електронното изявление се смята за получено, ако от общината, потвърдят получаването му.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи ;
Завеждане в деловодната системапроверка в регистъра на населението и при необходимост в регистрите на актовете за гражданско състояние, вписва в удостоверението установените различни имена на лицето (собствено, бащино, фамилно).Удостоверението се издава само когато различните имена на лицето са вписани в регистъра на населението и/или в регистрите на актовете за гражданско състояние.
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Изготвяне на удостоверението;
Получаване на индивидуалния административен акт по избран от заявителя начин
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4.00 лв. / 2.05 €
За бърза услуга 8.00 лв. / 4.09 €
За експресна услуга 12.00 лв. / 6.14 €
НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ:
· На гише „Каса“ в Центъра за административно обслужване.
· Чрез ПОС терминал на каса
· Чрез единен портал за електронни административни услуги на Министерство на електронното управление, с КЕП, на адрес: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/civil-status/family/d943ac2f-c4ef-4944-a908-5065f89ca4b8 .
· По банкова сметка:
· IBAN: BG76IABG74748400910601
· BIC: IABGBGSF
· Банка: ИНТЕРНЕШЪНЪЛ АСЕТ БАНК АД
Кодът за вида плащане е: 448007.
ЗАПЛАЩАНЕ:
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:
За обикновена услуга 4.00 лв.
За бърза услуга 8.00 лв.
За експресна услуга 12.00 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:
На гише в административно звено за обслужване в брой
По електронен път
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта