Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявяване на услугатаЗаявител на услугата е лице, което е извършило за данъчния период вътреобщностни доставки, доставки като посредник в тристранна операция или доставки на услуги по чл. 21, ал. 2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка, както и лице, което е извършило за данъчния период прехвърляне на стоки, представляващи част от неговите стопански активи, от територията на страната до територията на друга държава членка под режим на складиране на стоки до поискване.
Заявител на услугата може да бъде и лице, което след 01.01.2021 г. извършва, вътреобщностни доставки, по които получатели са данъчно задължени лица или данъчно незадължени юридически лица, регистрирани за целите на ДДС в Северна Ирландия, или доставки като посредник в тристранна операция, по които получатели са данъчно задължени лица или данъчно незадължени юридически лица, регистрирани за целите на ДДС в Северна Ирландия. Както и лице, което прехвърля стоки след 1 януари 2021 г. включително, представляващи част от неговите стопански активи, от територията на страната до територията на Северна Ирландия под режим на складиране на стоки до поискване.
Към декларацията се прилага копие на документа, издаден от доставчика.
Срок за заявяване на услугата
Декларацията се подава в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който данъкът за придобиването или за доставката е станал изискуем.
2. Ход на процедуратаОбработва се Справка декларация, съставена въз основа на отчетните регистри по чл. 124 от ЗДДС, ведно с VIES – декларация.
3. Резултат от предоставянета на услугатаПриета или отхвърлена декларация
Приемането на декларацията може да се откаже само, когато не е подписана, не се подава от надлежно упълномощено лице или не съдържа данните за идентификация по чл. 81, ал.1, т. 2 и 3 от ДОПК – името на лицето, единния граждански номер или личен номер на чужденец. В тези случаи служителят уведомява писмено лицето, че декларацията се счита за неприета и трябва да подаде коректна такава.
Начин на получаване на резултата от услугата - по електронен път
На лицето се издава входящ номер.
Правилник за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност