1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2107 Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за гражданската регистрация – чл.96 и чл.99 и Закон за местните данъци и такси – чл.110, ал.1, т.8
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението - чл.23
Наредба № РД-02-20-9 от 21.05.2012г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация - чл.138, ал.2
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: Упълномощено от кмета длъжностно лице по гражданска регистрация
4. Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: обл. Пазарджик, община Ракитово, гр. Ракитово, ул.„Иван Клинчаров”№ 57, в сградата на община Ракитово.
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване oт понеделник до петък.
Код за междуселищно избиране : 03542
Телефони за връзка с потребителите:+359 3542/2025 служители от ЦАО- стационарен телефон
Кол център: 0897567181
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Заявяване на настоящ адрес се извършва чрез подаване на адресна карта по образец до общината, района или кметството, на чиято територия лицето пребивава.
Необходими документи:
-документ за собственост; документи за ползване на имота за жилищни нужди, включително договор за предоставяне на социална услуга от резидентен тип и договор за настаняване в специализираните институции; други документи, доказващи собствеността или ползването на имота.
-писмено съгласие на собственика чрез декларация по образец, подадена лично или с нотариална заверка на подписа.
-нотариално заверено изрично пълномощно, ако лицето се представлява от пълномощник.
За малолетни, непълнолетни или поставени под запрещение лица адресна карта се подава от законните им представители.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: адресна карта за настоящ адрес/образец/. Образци и формуляри можете да намерите на: www.rakitovo.bg
7.Начини на заявяване на услугата:
1.На гише в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор.
на адрес: гр. Ракитово, ПК 4640, ул."Иван Клинчаров" № 57
3. По електронна поща - el_obm@rakitovo.bg
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- документ за платена такса, в който сте посочили точното наименование на услугата
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“- https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2034
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е предвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което е съставил протокола
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
ниво на предоставяне на услугата – Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
вид на услугата - първична;
средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА:
el_obm@rakitovo.bg
интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.rakitovo.bg;
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: До промяна в обстоятелствата
10. Срок на предоставяне на услугата:
Веднага
Такса:
Съгласно НОАМТЦУТОР, Приложение №2
За услугата се заплаща фиксирана такса- 10.00 лв.
При предоставяне на административна услуга по електронен път се заплаща намалена такса с 10%.- 9.00 лв.
Таксата се заплаща при подаване на заявлението за извършване на услугата
11. Начини на плащане на услугата:
- в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в Центъра за административно обслужване
- по банков път
Банкова сметка
IBAN BG28UBBS81558400055002; BIC UBBSBGSF
ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА - клон Велинград
Код за вид плащане: 44 80 07
-по електронен път - заплащането на заявена електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги се извършва чрез Портал за електронни плащания - https://pay.egov.bg/
НАЧИН ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА:
По Ваш избор:
. Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
. Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
Документът/Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- -като международна препоръчана пощенска пратка;
. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща.
. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване