Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване"
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)084 618 174
Адрес на електронна поща: graon3@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Дирекция "Административно, информационно и техническо обслужване"/Център за административно обслужване
Адрес: обл. Разград, общ. Разград, гр. Разград, бул."Бели Лом" №37А, п.к. 7200
Код за междуселищно избиране: 084
Телефон за връзка: (084)661 200 - на цената на един градски разговор
Адрес на електронна поща: obshtina@razgrad.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 18:00, Центърът за административно обслужване е с непрекъснато работно време
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Средства за идентификация и ниво на осигуреностНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Подаване на исканеЗа доказване на семейно положение и съществуващо родство по права и съребрена линия се издава Удостоверение за съпруг/а и родствени връзки по образец.
В удостоверението се попълват всички данни, включени в образеца, за лицето, за което се отнася удостоверението, за съпруга/та и за всички живи и починали роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Дата на раждане на съпруг/а или роднини се вписва в удостоверението само когато същите нямат ЕГН. При семейно положение "неженен/неомъжена", "разведен/а" или "вдовец/вдовица" не се вписват данни за съпруг/а.
В удостоверението могат да бъдат включени и роднини от друга степен, когато това е поискано от заявителя. Когато длъжностното лице не разполага с данни за някои от роднините, изисква служебно същите от съответната общинска администрация.
Заявителят или упълномощен представител подава заявление по образец:
- на гише в ЦАО на Община Разград;
- по електронна поща на e-mail: obshtina@razgrad.bg;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване;
Необходими документи1. искане за издаване на удостоверение въз основа на регистъра на населението по образец
2. документ за самоличност (за справка)
3. нотариално заверено пълномощно – в случаите на упълномощаване;
Начини на получаване на услугата
Лично или чрез упълномощено с нотариално заверено пълномощно лице в Центъра за административно обслужване
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път на електронна поща
Чрез системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 4 лв.
За експресна услуга 8 лв.
Можете да заплатите по следните начини:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в ЦАО, находящ се в гр. Разград, ул. Бели Лом 37А, партер;
2. по банков път – по следната банкова сметка на Община Разград в „ТЕКСИМ БАНК“ АД, клон Разград:
IBAN: BG62TEXI95458405971801,
BIC:TEXIBGSF
Код за вид плащане: 448007 – Такси за административни услуги;
3. в брой срещу издаване на приходна квитанция – във всички кметствата на територията на общината;
4. с пощенски запис в клоновете на „Български пощи“ ЕАД;
5. чрез системата за електронно плащане (е-плащане – https://pay.egov.bg).
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта