1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2053 Припознаване на дете
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Семеен кодекс – чл. 65.
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: Упълномощено длъжностно лице
4. Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: обл. Пазарджик, община Ракитово, гр. Ракитово, ул.„Иван Клинчаров”№ 57, в сградата на община Ракитово.
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване oт понеделник до петък
Код за междуселищно избиране : 03542
Телефони за връзка с потребителите:+359 3542/2025 служители от ЦАО
Кол център: 0897567181
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината.
Целта на процедурата е създаване на удостоверителен документ.
Срок за предоставяне 3 месеца за припознаване извършено след съставяне на акт за раждане.
Кой може да заяви услугата:
Всеки родител. Припознаването се извършва лично пред длъжностно лице по гражданското състояние или с декларация с нотариално заверен подпис, подадена до длъжностното лице по гражданското състояние.
Необходими документи:
- Заявление за припознаване на дете /по образец/
- Декларация от другия родител, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Декларация от детето, ако е навършило 14 години, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Декларация от законен представител, че няма да оспори припознаването /по образец/
- Лични карти на родителите
- Удостоверение за раждане – оригинал на детето с печат за изплатена еднократна помощ след раждане
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
1. На гише в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор.
на адрес: гр. Ракитово, ПК 4640, ул."Иван Клинчаров" № 57
3. По електронна поща - el_obm@rakitovo.bg
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“- https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2034
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е предвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което е съставил протокола8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Ниво I – Информация: предоставяне на онлайн информация за административни услуги – начини и места на заявяване на услугите, срокове и такси;
б) вид на услугата - първична;
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: до промяна на данните в акт за раждане
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
Съгласно НОАМТЦУТОР, Приложение №2
услугата не подлежи на таксуване
срок за предоставяне – 3 месеца
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: кмет на Община Ракитово
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: по реда на Глава десета от АПК
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: el_obm@rakitovo.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
1.Лично или чрез упълномощено лице от Центъра за административно обслужване
При получаване е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
2. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес
Като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на акта за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
Индивидуалният административен акт може да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
3. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща – само в случаите, когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице
4. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване