1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2039 Издаване на препис от семеен регистър, воден до 1978 г.
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за гражданската регистрация - чл. 106, ал. 1, т. 1
Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 13
Наредба №1 на министъра на правосъдието и правната евроинтеграция от 19 февруари 1999г. за прилагане на глава пета от Закона за българското гражданство - чл. 15, ал. 2
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: Длъжностно лице по гражданска регистрация в сектор “Гражданско състояние”
4. Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: обл. Пазарджик, община Ракитово, гр. Ракитово, ул.„Иван Клинчаров”№ 57, в сградата на община Ракитово.
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване oт понеделник до петък
Код за междуселищно избиране : 03542
Телефони за връзка с потребителите:+359 3542/2025 служители от ЦАО
Кол център: 0897567181
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/: Услугата се извършва в общината или кметството, на чиято територия е настъпило събитието.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор.
на адрес: гр. Ракитово, ПК 4640, ул."Иван Клинчаров" № 57
3. По електронна поща - el_obm@rakitovo.bg
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- документ за платена такса, в който сте посочили точното наименование на услугата
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“- https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2034
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е предвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което е съставил протокола
7. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
ниво на предоставяне на услугата – Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
ЕЛЕКТРОНЕН АДРЕС ЗА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ВЪВ ВРЪЗКА С УСЛУГАТА:
el_obm@rakitovo.bg
интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.rakitovo.bg;
8. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: няма законово регламентиран срок
9. Срок на предоставяне на услугата:
Обикновена услуга – 3 дни
Бърза услуга- до 24 часа
Такса:
обикновена услуга - 10.00 лв.
бърза услуга-20.00 лв.
При предоставяне на административна услуга по електронен път се заплаща намалена такса с 10%.- 9.00 лв
Таксата се заплаща при подаване на заявлението за извършване на услугата
10. Начини на плащане на услугата:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в Центъра за административно обслужване
2. по банков път
Банкова сметка
IBAN BG28UBBS81558400055002; BIC UBBSBGSF
ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА - клон Велинград
Код за вид плащане: 44 80 07
3. по електронен път - заплащането на заявена електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги се извършва чрез Портал за електронни плащания - https://pay.egov.bg/
НАЧИН ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА:
По Ваш избор:
. Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
. Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
Документът/Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- -като международна препоръчана пощенска пратка;
. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща.
. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване