Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, бул."Дондуков" № 52, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 070018700
Адрес на електронна поща: nap@nra.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12:30-13:00
1. Заявянане на услугатаЗаявител на услугата е регистрирано по Закона за данъка върху добавената стоност /ЗДДС/ лице. Изключение правят субектите, които подлежат на специална регистрация, регламентирана в глава осемнадесета ЗДДС - "Облагане на доставки на услуги, извършвани по електронен път от лица, неустановени в общността". Редът и сроковете за подаване на справки-декларации от тях, както и съдържанието на справка-декларацията, се уреждат отделно.
Всички регистрирани по ЗДДС лица подават справка-декларация (СД) заедно с отчетните регистри (дневник за покупки и дневник за продажби) за съответния данъчен период.
Справка-декларацията се подава и в случаите, когато данъкът не следва да се внася или да се възстановява, както и в случаите, когато регистрираното лице не е извършило, съответно получило доставка или придобивания или не е осъществило внос за съответния данъчен период.
При дерегистрация по ЗДДС заедно със справка-декларацията за последния данъчен период лицето подава протокол-опис за начисляване на данък по чл. 111 от закона по образец (Приложение № 9 към чл.77, ал. 4 от Правилника за прилагане на ЗДДС).
Срок за заявяване на услугата
Декларацията се подава в срок до 14-о число /включително/ на месеца, следващ данъчния период, за който се отнася. Данъчният период е едномесечен за всички регистрирани лица и съвпада с календарния месец, освен в случаите по глава осемнадесета от ЗДДС.
За новорегистрираните по ЗДДС лица първият данъчен период след датата на регистрация обхваща времето от датата на регистрацията до последния ден включително на календарния месец, през който е извършена регистрацията по ЗДДС, освен в случаите по глава осемнадесета на ЗДДС.
В случаите на дерегистрация по ЗДДС последният данъчен период обхваща времето от началото на данъчния период до датата на дерегистрацията включително.
3. Резултат от предоставяне на услугатаПриета или отхвърлена справка-декларация.
Начин на получаване на резултата от услугата
При приемането на декларацията на подателя се изпраща автоматично съобщение с вх. №, а за резултата от обработката се издава уведомление за приемане или отхвърляне на декларацията. Тази информация е достъпна и чрез профила на лицето в електронните услуги, предоставяни от НАП с КЕП, секция „Декларации, документи и данни по ЗДДС. Заявление за дерегистрация по ЗДДС“ ⇒ „Справка - декларация за ДДС“ ⇒ „Подадени данни“.
Приемането на декларацията може да се откаже само, когато не е подписана, не се подава от надлежно упълномощено лице или не съдържа данните за идентификация по чл. 81, ал.1, т. 2 и 3 от ДОПК – името на лицето, единния граждански номер или личен номер на чужденец. В тези случаи служителят уведомява писмено лицето, че декларацията се счита за неприета и трябва да подаде коректна такава.
Закон за данък върху добавената стойност