Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Елена, гр. Елена, гр.Елена, ул. "Ил.Макариополски" №24, п.к. 5070
Код за междуселищно избиране: 06151
Телефон за връзка: (06151)6261, 070014283
Факс: (06151)6510
Адрес на електронна поща: aok@elena.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Непрекъснат режим на работа за ЦАО и МДТ.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗаявяванеНеобходими документи
Искане за издаване на удостоверение въз основа на регистрите по гражданско състояние;
Документ за самоличност (за сверка);
Документ за платена таксата, освет ако плащането е извършено по електронен път
Процедури
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към специалист „ГРАО”;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в регистъра за населението, в семейните регистри и в личните регистрационни картони (ЛРК);
Издаване на заверен препис или копие от личeн регистрационeн картон или страница от семейния регистър на населението;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- на електронен адрес, който позволява получаване на съобщение, съдържащо информация за съставения документ от информационна система за сигурно електронно връчване ССЕВ.
Закон за гражданската регистрация
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 6.00 лв. / 3.07 €
За бърза услуга 12.00 лв. / 6.14 €
За експресна услуга 18.00 лв. / 9.20 €
7 дни - 6 лв.
3 дни - 12 лв.
1 дни - 18 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта