Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. Велико Търново, общ. Елена, гр. Елена, гр.Елена, ул. "Ил.Макариополски" №24, п.к. 5070
Код за междуселищно избиране: 06151
Телефон за връзка: (06151)6261, 070014283
Факс: (06151)6510
Адрес на електронна поща: aok@elena.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, Непрекъснат режим на работа за ЦАО и МДТ.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
ЗаявяванеЗаявяване на услугата
Заявителя подава заявление за издаване на многоезично извлечение от акт за гражданско състояние, предоставяне на лична карта за справка /пълномощно или удостоверение от съда - в случаите на заявление подадено от друго лице/.
Многоезични извлечения от актове по гражданско състояние за събитията раждане, граждански брак и смърт се издават за актове, съставени на територията на Община Елена. Многоезичните извлечения се издават само в административния център на общината.
Многоезичните извлечения от актовете за раждане, граждански брак и смърт се издават на:
1. лицето, за което се отнася актът за раждане, на неговите родители/законните му представители;
2. страните по акта за сключен граждански брак;
3. наследниците на починалото лице от акта за смърт.
Горецитираните документи може да се издават и на трети лица, изрично упълномощени с нотариално заверено пълномощно, или по реда на Гражданския процесуален кодекс и Наказателно-процесуалния кодекс. Документите може да се издават и изпращат при служебно писмено поискване от община или държавен орган, когато това е свързано с административното обслужване на лицата, вписани в акта.
Процедури
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Заявление по образец;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
Платена такса за административната услуга.
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Център за административно обслужване , с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Чрез лицензиран пощенски оператор
Услугата може да бъде заявена и по електронен път
При електронно заявяване, заявления-декларациите и уведомленията следва да са подписани с квалифициран електронен подпис от заявителя. За заявител се смята лицето, от името на което е извършено електронното изявление-декларация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система ;
Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация, в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението и семейния регистър;
Издаване на многоезичното извлечение от акта за гражданско състояние;
Получаване на индивидуалния административен акт по избран от заявителя начин.
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
Лично или чрез упълномощено лице;
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
За услугата се заплаща фиксирана такса в зависимост от вида:За обикновена услуга 6.00 лв. / 3.07 €
За бърза услуга 12.00 лв. / 6.14 €
За експресна услуга 18.00 лв. / 9.20 €
7 дни - 6 лв.
3 дни - 12 лв.
1 дни - 18 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
По електронен път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта