Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, пл. Възраждане № 5, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: (066)800200, (066)810642
Факс: (066)800201
Адрес на електронна поща: governor@gb.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  09:00 до  17:30, Работното време на звеното за адм. обслужване е без пракъсване.
 
						
						Заявяване на услугатаУслугата може да бъде заявена:
- лично в Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- Чрез лицензиран пощенски оператор;
- Устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
- чрез Портала на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/services/zut-cadaster/investments-and-construction/38829444-a11a-4c58-a7c8-76c3b29c21ff /изисква се КЕП, профил в Системата за сигурно електронно връчване;
- По електронна поща - governor@gb.government.bg
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Изпълнение на услугата:
- Преписката се регистрира в деловодството на основание подадено заявление по образец IISDA-1968;
- Проверява се наличието на всички задължително изискуеми документи за предоставяне на услугата;
- Сканират се предоставените документи и въвеждат в база данни АИС;
- Полученото заявление се резолира от областен управител към директор на дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“, който го разпределя за изпълнение към служител от специализираната администрация;
- Заявлението се разглежда в нормативно регламентираните срокове. При необходимост преписката се доокомплектова. Сроковете текат след пълното окомплектоване на заявлението;
- Съставеният документ по заявената услуга вкл. с всички приложени документи по преписката се предават на областен управител за подпис;
- Подписаните документи се предават със задача на деловодството за регистриране на документ за заявителя;
- Екземплярът за заявителя се съхранява до получаване срещу подпис или  изпращане по пощата. При изпращане по пощата се сканира и въвежда в АИС обратната разписка за получаване. При получаване на ръка лично се отразява в АИС датата на връчване. При получаване от упълномощено лице се прилага копие или оригинал от пълномощното, ако е за многократно използванe.
Информация за етапа по обработка на преписката: 
- предоставя се от служителите в Центъра за административно обслужване;
- на телефон 066/810642; 066/810640;
- чрез имейл: governor@gb.government.bg
 
Ниво на осигуреност - високо
Средство за идентификация - КЕП
Заявление по образец
1.      Документи, съгласно чл. 144, ал. 1, т. 1-6 и ал. 5 от ЗУТ;
2.      Виза за проучване и проектиране по чл. 140 от ЗУТ;
3.      Предварителни договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
4.      Документ за строителна стойност на обекта;
5.      Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
 
Проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение с възникналите грешки и срока за отстраняването им. Производството се прекратява, когато в законовоустановения срок не се отстранят несъответствията.
Ако е посочено в заявлението, областният експертен съвет по устройство на територията се свиква за извършване оценка на проектната документация за съответствие с основните изисквания към строежите.
Извършва се фактическото изпълнение на услугата: Подпечатват се текстовите и графични материали на инвестиционния проект - заснемане с „Одобрявам”, след което се подписват и подпечатват от Областен управител.
 
На заявителя се предоставят с придружително писмо 2 копия от одобрения инвестиционен проект - заснемане. Преписката се архивира.
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
 
						
					    	
																	
											
											Закон за устройство на територията											
										 
																				
											
											Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители											
										 
																	 
					    
						
							За услугата се заплаща таксаСтойността на таксата се определя по реда на чл. 28, ал. 7 от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители и е в размер 0,1 на сто от строителната стойност на обекта, но не по-малко от 500 лв. и не повече от 3000 лв.
Дължимата такса се заплаща в брой в касата на Областна администрация Габрово или по банков път на банкова сметка на Областен управител на област Габрово:
IBAN: BG 84 STSA 93003110028001
BIC: STSA BGSF
„БАНКА ДСК” ЕАД – финансов център Габрово
На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта