Услугата може да бъде заявена:
- лично в Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- Чрез лицензиран пощенски оператор;
- Устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
- По електронна поща - governor@gb.government.bg
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Изпълнение на услугата:
- Преписката се регистрира в деловодството на основание подадено заявление по образец IISDA-1974;
- Проверява се наличието на всички задължително изискуеми документи за предоставяне на услугата;
- Сканират се предоставените документи и въвеждат в база данни АИС;
- Полученото заявление се резолира от областен управител към директор на дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“, който го разпределя за изпълнение към служител от специализираната администрация;
- Заявлението се разглежда в нормативно регламентираните срокове. При необходимост преписката се доокомплектова. Сроковете текат след пълното окомплектоване на заявлението;
- Съставеният документ по заявената услуга вкл. с всички приложени документи по преписката се предават на Областен управител за подпис;
- Подписаните документи се предават със задача на деловодството за регистриране на документ за заявителя;
- Екземплярът за заявителя се съхранява до получаване срещу подпис или изпращане по пощата. При изпращане по пощата се сканира и въвежда в АИС обратната разписка за получаване. При получаване на ръка лично се отразява в АИС датата на връчване. При получаване от упълномощено лице се прилага копие или оригинал от пълномощното, ако е за многократно използване;
Предоставяне на резултата от изпълнението
-административната услуга се предоставя от Областен управител;
Информация за етапа по обработка на преписката:
- предоставя се от служителите в Центъра за административно обслужване;
- на телефон 066/810642; 066/810640;
- чрез имейл: governor@gb.government.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Необходими документи
Заявление по образец
1. Документи за:
Собственост (отстъпено право на строеж) №……………../…………….;
Учредени вещни права;
Учредени сервитути по реда на специални закони;
Право на преминаване по чл. 192 от ЗУТ;
Право на прокарване по чл. 193 от ЗУТ.
2. Одобрен инвестиционен проект.
3. Документи по чл. 148, ал. 8 от ЗУТ (отбележете със знак T приложимото) :
Влязло в сила решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС);
Решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС;
Решение за одобряване на доклад за безопасност за изграждане или реконструкция на предприятие и/или съоръжение с висок рисков потенциал или на части от него по реда на Закона за опазване на околната среда.
4. Оценка на съответствието по чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е направено по електронен път.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно.