Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
							Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, пл. Възраждане № 5, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: (066)800200, (066)810642
Факс: (066)800201
Адрес на електронна поща: governor@gb.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от  09:00 до  17:30, Работното време на звеното за адм. обслужване е без пракъсване.
 
						
						Заявяване на услугатаУслугата може да бъде заявена:
- лично в Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Габрово, пл. "Възраждане" №5;
- Чрез лицензиран пощенски оператор;
- Устно в ЦАО при съставяне на Протокол за устно заявена административна услуга;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни инстиуции и ведомства/;
- По електронна поща - governor@gb.government.bg
Идентификация на заявителя: Проверка дали лицето е правоимащо.
Изпълнение на услугата:
- Преписката се регистрира в деловодството на основание подадено заявление по образец IISDA-1966;
- Проверява се наличието на всички задължително изискуеми документи за предоставяне на услугата;
- Сканират се предоставените документи и въвеждат в база данни АИС;
- Полученото заявление се резолира от областен управител към директор на дирекция „Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост“, който го разпределя за изпълнение към служител от специализираната администрация;
- Заявлението се разглежда в нормативно регламентираните срокове. При необходимост преписката се доокомплектова. Сроковете текат след пълното окомплектоване на заявлението;
Предоставяне на резултата от изпълнението
- Административната услуга се издава от Областен управител;
- На заявителя се предоставя с придружително писмо заповед за разрешаване  или отказ изработването на проект за изменение на ПУП и 2 копия от одобреното задание за проектиране. Преписката се архивира.
Информация за етапа по обработка на преписката: 
- предоставя се от служителите в Центъра за административно обслужване;
- на телефон 066/810642; 066/810640;
- чрез имейл: governor@gb.government.bg
Начини на получаване на резултата от услугата:
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
- на ръка в Център за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
- по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване;
- чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Приложения:
1. Документи, които легитимират заявителят, като заинтересовано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ;
2. Скица с предложение за изменение на ПУП по чл. 135, ал. 2 от ЗУТ;
3. Становище от кмет на община, съгл. чл. 135, ал. 4 от ЗУТ ;
4. Документи по чл. 62, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, ако се иска промяна на предназначението на територии.
 
 
Ниво на осигуреност - високо
Средство за идентификация - КЕП
Заявление по образец
1. Документи, които легитимират заявителят, като заинтересовано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ;
2. Скица с предложение за изменение на ПУП по чл. 135, ал. 2 от ЗУТ;
3. Становище от кмет на община, съгл. чл. 135, ал. 4 от ЗУТ ;
4.  Документи по чл. 62, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, ако се иска промяна на предназначението на територии.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно
Проверка по същество за редовност и пълнота на приложените документи. При редовни документи и окомплектована пълна преписка, се преминава към следващия етап. При непълна преписка на заявителя се изпраща съобщение с възникналите грешки и срокът за отстраняването им. Производството се прекратява, когато в законовоустановения срок не се отстранят несъответствията.
Извършва се фактическото изпълнение на услугата:
Издава се заповед от Областен управител за разрешаване изработването на проект за изменение ПУП, с която се одобрява заданието за проектиране, подпечатва се заданието за проектиране с „Одобрявам”, след което се подписва и подпечатва от Областен управител. Заповедта се изпраща до съответните общини за разгласяване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ и се публикува на интернет страницата на администрацията.
На заявителя се предоставя с придружително писмо заповед за разрешаване изработването на проект за изменение на ПУП и 2 копия от одобреното задание за проектиране. Преписката се архивира.
 
						
					    	
																	
											
											Закон за устройство на територията