Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Деловодно обслужване, архив и ГРАО
Адрес: обл. София, общ. Самоков, гр. Самоков, Македноия 34, п.к. 2000
Код за междуселищно избиране: 0722
Телефон за връзка: (0722)66630
Адрес на електронна поща: delovodstvo@samokov.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Работи се без обедна почивка.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Заявяване на услугатаПодава се заявление- декларация по образец и документи, съгл.чл.129, ал.1 и 2 от ЗТ, а именно:
1.Заявление – декларация по образец;
2. Декларация по образец за регистрация в търговския регистър с посочване на ЕИК или копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз;
3. Декларация, че лицето не е в ликвидация – за лицата, които не са търговци;
4. Копия на документите, удостоверяващи образованието или професионалната квалификация, стаж в туризма и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект, съгласно изискванията на наредбата по чл. 121, ал. 5;
5. Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
6. Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация, или друг документ, удостоверяващ законността на обекта, при спазване изискванията на Закона за устройство на територията, съответно разрешение за ползване на повърхностен воден обект и свидетелство за годност – за заведенията за хранене и развлечения, разположени върху понтони или върху закотвени в близост до брега плавателни съдове;
7. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
8. Документ за платена такса за разглеждане на документи за категоризиране съгласно тарифата по чл. 69, ал. 3;
ИзискванияНиво на осигуреност - високо;
средство за идентификация - КЕП;
Ниво на осигуреност - значително;
Средство за идентификация - ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК, за което е въведена допълнителна еднократна парола (втори фактор) за автентикация;
Ниво на осигуреност - ниско;
Средство за идентификация - ПИК на НАП, ПИК на НОИ, УКД на НЗОК.
За услугата се заплаща цена1. За категоризиране на места за настаняване клас А – хотели, мотели, вилни и туристически селища:
а) до 30 стаи – 400 лв.;
б) от 31 до 150 стаи – 1000 лв.;
в) от 151 до 300 стаи – 1 800 лв.;
г) от 301 до 500 стаи – 2 500 лв.;
д) над 500 стаи – 4 500 лв.;
2. За категоризиране на места за настаняване клас Б –пансиони, почивни станции, семейни хотели, хостели:
а) до 20 стаи – 200лв.;
б) от 21 до 40 стаи – 350 лв.;
в) от 41 до 60 стаи – 740 лв.;
г) от 61 до 100 стаи – 1 200 лв.;
д) над 100 стаи – 3 500 лв.;
3. За категоризиране на места за настаняване клас Б – къщи за гости, бунгала и къмпинги:
а) къщи за гости за 1 легло – 20 лв. на легло;
б) бунгала за 1 легло - 16 лв. на лелгло
в) за паркомясто за автомобил/ каравана/ кемпер в къмпинг – 10 лв. на брой;
г) за място на палатка в къмпинг – 10 лв. за брой;
При промяна на категорията на обекта в по- висока от определената се заплаща съответната за обекта такса по чл. 2 ал.1
При промяна на категорията на обекта в по- ниска от определената се заплаща такса – 80 лв.
При подаване на заявлението за категоризиране се заплаща ½ от съответната такса по ал.1, а при получаване на категорийната символика, включваща удостоверение и табела – втората половина от таксата.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път