Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно, правно, информационно обслужване и човешки ресурси"
Адрес: обл. Хасково, общ. Ивайловград, гр. Ивайловград, ул. България 49, п.к. 6570
Код за междуселищно избиране: 03661
Телефон за връзка: (03661)6090, (03661)6528, 0885504010
Факс: (03661)6022
Адрес на електронна поща: obshtina@ivaylovgrad.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 17:00, С обедна почивка от 12.00 до 13.00 часа.
препис - извлечение от АСПРЕПИС
Необходими документи за предоставяне на услугата:
Документ за самоличност (лична карта) на починалото лице;
Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/; /наследниците на починалото лице/;
Съобщение за смърт, издадено от компетентно медицинско лице;
Препис или извлечение от акт за смърт, съставен от български дипломатически или консулски представител или от чуждестранен местен орган по гражданското състояние;
Препис от акт за смърт по чл. 63 и 66 от Закона за гражданската регистрация.
Процедура по предоставяне на услугата:
Прием на заявлението с приложените документи;
Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката към главния специалист Гражданскто състояние
Длъжностното лице по гражданско състояние пристъпва към съставянето на акт за смърт, след като получи съобщение за смърт, не по-късно от 48 часа след като е настъпила смъртта, издадено от компетентно медицинско лице.
Въз основа на съставения акт за смърт, длъжностното лице по гражданско състояние издава препис-извлечение от акт за смърт и го връчва на заинтересованите лица;
Получаване на удостоверението за наследници по избран от заявителя начин
Начини на заявяване на услугата:
Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, с подаване на писмено заявление по образец;
Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
лично от Информационния център
чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
Закон за гражданската регистрация