Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно обслужване,материално-техническо обезпечаване и отбранително-мобилизационна подготовка"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, гр. Габрово, пл. Възраждане 3, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: 066/818 400
Адрес на електронна поща: signalAO@gabrovo.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:15, Отдел АО, МТО и ОМП е с работно време от 8.30 ч. до 17.15 ч. и обедна почивка от 12.15 до 13.00 ч.
ЦАО работят с потребители от 8.30 ч до 17.15 ч. без прекъсване.
заявяване на услугата
Нормативно основание:
Закон за туризма -чл. 168, ал. 2
Необходими документи при промяна на лицето извършващо дейност:
1. Копия от документи, удостоверяващи, че лицето има право по силата на друг закон да извършва стопанска дейност, включително по законодателството на друга държава – членка на Европейския съюз;
2. Декларация, че лицето не е в ликвидация – за лицата, които не са търговци;
3. Справка за професионалната и езиковата квалификация на персонала в обекта – по образец;
4. Копия от документи удостоверяващи образованието или професионалната квалификация, стаж в туризма и езиковата квалификация на управителя на туристическия обект, съгласно изискванията за определената категория на обекта;
5. Копия на документите за собственост на обекта или копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
6. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
7. Документ за платена такса за промяна в обстоятелствата, съгласно Тарифа , които се събират по ЗТ.
Необходими документи при промяна на собственика на туристически обект, при която няма промяна на лицето, което извършва дейност в обекта:
1. Копие на документа за собственост;
2. Изрично пълномощно в оригинал, когато заявлението се подава от пълномощник;
3. Документ за платена такса за промяна в обстоятелствата, съгласно Тарифа , които се събират по ЗТ.
Наредба за изискванията към категоризираните места за настаняване и заведения за хранене и развлечения, за реда за определяне на категория, както и за условията и реда за регистриране на стаи за гости и апартаменти за гости
За услугата се заплаща цена1. За вписване на настъпили промени в обстоятелства в Националния туристически регистър и/или в регистрите по чл. 167, ал. 1 от Закона за туризма относно категоризирани туристически обекти, когато промяната води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) - 50 лв.;
2. За вписване на настъпили промени в обстоятелства в Националния туристически регистър и/или в регистрите по чл. 167, ал. 1 от Закона за туризма относно категоризирани туристически обекти, когато промяната не води до издаване на нов (актуализиран) документ (удостоверение) - 30 лв.
Считано от 01 юли 2024 година, на основание чл. 2 ал. 7 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси, цени на услуги и права на територията на община Габрово при електронно заявяване на услугата се заплаща такса намалена с 10% (но не повече от 20 лева) спрямо обявената такса за съответната услуга.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път