1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2034 Издаване на препис-извлечение от акт за смърт за втори и следващ път
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
Закон за гражданската регистрация – чл.88, ал.1, т.3 във връзка с чл.40, ал.1
Закон за местните данъци и такси – чл.110, ал.1, т.4
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: Длъжностно лице по гражданска регистрация
4. Информация за центъра за административно обслужване:
Адрес: обл. Пазарджик, община Ракитово, гр. Ракитово, ул.„Иван Клинчаров”№ 57, в сградата на община Ракитово.
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:00 до 17:00 часа без прекъсване oт понеделник до петък
Електронен адрес за комуникация с потребителите: el_obm@rakitovo.bg
Код за междуселищно избиране : 03542
Телефони за връзка с потребителите:+359 3542/2025 служители от ЦАО
Кол център: 0897567181
Начини на заявяване на услугата:
1. На гише в Центъра за административно обслужване лично или чрез упълномощено лице.
При подаване на гише е необходимо да представите документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно - в случаите, когато заявлението се подава от пълномощник
2. Чрез лицензиран пощенски оператор
на адрес: гр. Ракитово, ПК 4640, ул."Иван Клинчаров" № 57
3. По електронна поща - el_obm@rakitovo.bg
При подаване по електронна поща е необходимо да изпратите:
- попълнено и подписано заявление
- документ за платена такса, в който сте посочили точното наименование на услугата
- други документи, ако се изискват в описанието на услугата.
Когато заявлението е подадено с квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи на електронна поща като прикачен електронно подписан документ (удостоверение).
Когато заявлението е подадено без квалифициран електронен подпис на физическо лице, резултата от услугата може да се получи само лично или чрез упълномощено лице на в Центъра за административно обслужване срещу документ за самоличност или нотариално заверено изрично пълномощно.
4. Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/
5. Чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги, поддържан от Държавна агенция „Електронно управление“- https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/obshtinski+administratsii/unificirani+uslugi/2034
6. Устно, на гише в Центъра за административно обслужване – освен ако в специален закон не е прeдвидено друго.
Исканията, внесени устно, се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъ 7= 7. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
ниво на предоставяне на услугата – Ниво IV – Извършване на сделки и/или транзакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка;
интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.rakitovo.bg;
8. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: няма законово регламентиран срок
9. Срок на предоставяне на услугата: Веднага
Такса:
бърза услуга - 10.00 лв.
Начини на плащане на услугата:
1. в брой или безкасово с ПОС-терминално устройство на гише "Каса" в Центъра за административно обслужване
2. по банков път
Банкова сметка
IBAN BG28UBBS81558400055002; BIC UBBSBGSF
ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА - клон Велинград
Код за вид плащане: 44 80 07
3. по електронен път - заплащането на заявена електронна административна услуга чрез Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни услуги се извършва чрез Портал за електронни плащания - https://pay.egov.bg/
НАЧИН ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ РЕЗУЛТАТА ОТ УСЛУГАТА:
По Ваш избор:
. Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване.
. Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
Документът/Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- -като международна препоръчана пощенска пратка;
. По електронен път на точно упомената електронна поща.
. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване