Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Централен, пл. Никола Мушанов 1, п.к. 4002
Код за междуселищно избиране: +359 32
Телефон за връзка: (+359 32)605543, (+359 32)605527, (+359 32)605539, (+359 32)605517, (+359 32)605524
Факс: (+359 32)627104
Адрес на електронна поща: delo@pd.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време от 9,00 до 17,30ч. с 30 мин. почивка
Необходими документи за стартиране на процедуратаПисмено заявление по образец, прикачен в сайта на администрацията или написан свободен текст, който трябва да съдържа определените в чл.25, ал.1 и чл.26, ал.1 на ЗДОИ задължителни реквизити;
Забележка: Закона за достъп до обществена информация предвижда различни начини и форми за подаване на заявление за ДОИ:
· На място в деловодството на институцията;
· По пощата;
· На електронния адрес на администрацията;
· Устно запитване.
Регистрация на преписка в деловодството1. Преписка се регистрира на основание подадено заявление по образец IISDA-2, като се въвеждат следните задължителни реквизити в РКК на АИС:
1.1. Вид документ
1.2. Кореспондент. Като втори кореспондент се въвежда кода по ИИСДА-2
1.3. Регистрационен индекс ДС-26-xxx
1.4. Вид дейност - ДС-26
1.5. Кореспондентски индекс (ако има такъв)
1.6. Относно – кратка информация за документа
1.7. Насочен към – отговорен служител към когото се насочва документа
1.8. Изготвен от
1.9. Подписан от
1.10. Краен срок – задава се крайния срок за изпълнение на услугата съгл. АПК
1.11. Състояние
1.12. Дело – индекс за класиране на преписката съгл. сроковете за съхранение
1.13.
2. Проверява се наличието на всички задължително изискуеми документи за предоставяне на услугата;
3. Сканират се предоставените документи и въвеждат в база данни АИС;
4. На заявителя се предоставя код за достъп през интернет до регистрираната преписка;
Насочване за резолюция 1. Регистрираната преписка се насочва директно към областен управител за поставяне на резолюция за изпълнение на секретаря на постоянната Комисия по достъп до обществена информация/ръководителя на звеното по достъп до обществена информация в съответната администрация;
2. Следват се определените срокове в Закона за ДОИ;
3. Заявлението се предава директно за работа на служителя по достъп до обществена информация – в случая Секретаря на комисията по ДОИ, който трябва да свика комисията за провеждане на заседание и разглеждане на постъпилото заявление;
Поставяне на задачи за изготвяне на документ1. Областен управител поставя като задача за работа постъпилото заявление по ДОИ на определения служител или звено по достъпа до обществена информация. Заявлението се предава за изпълнение и работа на служителя по ДОИ.
2. Изпълнителят (Секретаря на Комисията по ДОИ) незабавно свиква на заседание Комисията по достъп до обществена информация, която трябва да разгледа постъпилото заявление, да провери дали същото съдържа задължителните законови реквизити за посочване на имена на заявителя респективно наименование и седалище; до каква информация се иска достъп, адрес за кореспонденция;
3. При установяване на пропуск по някой от задължителните реквизити на заявлението, същото се оставя без разглеждане. Ако искането е формулирано неточно, се изпраща уведомление за конкретизация на заявлението до 30 календарни дни от получаване на уведомлението. Ако комисията констатира, че исканата информация не се съдържа в съответната администрация/ведомство и има данни къде се съдържа тя, заявлението се изпраща по компетентност на съответния орган. Ако исканата информация е в по-голям обем и изисква време за нейната подготовка за предоставяне, лицето следва да се уведоми за удължаване срока на предоставяне с до 10 календарни дни (или общо 24 календарни дни след деня на регистрация на заявлението). Ако предоставянето на информация е свързано с изискване съгласие от трето лице, то срока за предоставяне на информация се удължава с до 14 календарни дни (или общо 28 календарни дни след деня на регистрация на заявлението).
4. Когато комисията констатира, че няма пречки за предоставяне на исканата информация, същата излиза с решение и предложение до областен управител за предоставяне на достъп до обществена информация. Когато комисията констатира, че е налице пречка да се предостави исканата информация, или може да се предостави само част от нея, същата излиза с решение и предложение до областен управител за отказ от предоставяне на достъп до обществена информация/частичен отказ и частичен достъп до обществена информация.
5. След извеждане в деловодната система на протокола от работата на комисията по ДОИ се подготвя решение за предоставяне/за отказ/частичен достъп/частичен отказ на достъп до обществена информация от служителя по ДОИ – Секретаря на Комисията по ДОИ.
6. Подписва се от изпълнител – определения за изготвяне служител;
7. Съгласува се от Председателя на комисията по ДОИ – Директор на Дирекция.
Предаване за подпис от ръководител1. Изготвеното решение се предава за подпис на областен управител;
2. Подписаното решение се предава със задача на деловодството за регистриране и извеждане на подписания документ;
Предаване в деловодството за извеждане и предаване/изпращане1. Подписаният от областен управител документ се предава на деловодител за извеждане на заявения документ;
2. Резултатът от изпълнението се регистрира като пореден междинен изходящ документ;
3. Сканира се и се въвежда в АИС документа с подписите на служителите участвали в извършването на заявената услуга;
4. Екземплярът за заявителя се съхранява до получаване срещу подпис или изпращане по пощата. При изпращане по пощата се сканира и въвежда в АИС обратната разписка за получаване. При получаване на ръка лично се отразява в АИС датата на връчване. При получаване от упълномощено лице се прилага копие или оригинал от пълномощното, ако е за многократно използване;
Информация за етапа по обработка на преписката· във фронт-офиса на администрацията;
· на телефон +359 32 605527
· през интернет на адрес http://online.pd.e-gov.bg:8001
Начин на заявяване на услугата· В Центъра за Административно Обслужване на гражданите (ЦАО) - Областна администрация Пловдив, пл. "Никола Мушанов" 1, партер;
· На електронния адрес на администрацията;
· Устно запитване;
· Чрез пощенски оператор;
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· http://www.pd.government.bg/
· http://online.pd.e-gov.bg:8001/ – достъп парола до процедурата по предоставяне
Закон за достъп до обществена информация
За услугата се заплаща ценаОснование за определяне на таксата: Заповед №ЗМФ – 1472/29.11. на Министъра на финансите за определяне на нормативи за разходите при предоставяне на обществена информация по Закона за достъп до обществената информация, са определени следните стойности на нормативите, в зависимост от вида на материалния носител, без включен ДДС:
1. дискета - един брой - 0,50 лв.;
2. СD - един брой - 0,50 лв.;
3. DVD–eдин брой - 0,60 лв.;
4. разпечатване - една страница (А4) - 0,12 лв.;
5. ксерокопие - една страница (А4) - 0,09 лв.;
6. факс - една страница (А4) - 0,60 лв.;
7. видеокасета - един брой - 3,25 лв.;
8. аудиокасета - един брой - 1,15 лв.;
9. писмена справка - една страница (А4) - 1,59 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта