Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Сливен, общ. Сливен, гр. Сливен, гр. Сливен, ул. "Димитър Добрович" № 3, п.к. 8800
Код за междуселищно избиране: 044
Телефон за връзка: (044)66-32-02
Факс: (044)61-66-99
Адрес на електронна поща: governments@regionsliven.com
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Работното време на служителите в центъра за административно обслужване е от 09.00 ч. до 17.30 ч., като почивките се ползват по начин осигуряващ непрекъсваем режим на работа, с горепосочената продължителност. В случай, че в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работа на Административния център продължава до приключване на тяхното обслужване, но не по-късно от 19.30 ч.
Писмено исканеI Заявяване на услугата
· По пощата на адрес: п.к. 8800 гр. Сливен ул. „Димитър Добрович“ № 3 чрез лицензиран пощенски оператор;
· „На ръка” в Центъра за административно обслужване в Областна администрация Сливен /партерен етаж/;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ - изисква се КЕП и профил в Системата;
· На електронна поща: governments@regionsliven.com
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/;
· Чрез Портал на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/oblastni+administratsii/unificirani+uslugi/1962
· Устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
Интернет адрес, на който се намира формулярът за заявяване на услугата – https://regionsliven.com/administrativni-uslugi
Необходими документи:
1. Заявление от възложителя до областния управител;
2. Окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ;
3. Договори с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура;
4. Документ от АГКК за изпълнението по чл. 175, ал. 5 от ЗУТ;
5. Документ за платена такса, освен ако плащането не е извършено по електронен път.
II Проверка за редовност на заявлението
След проверка за редовност и пълнота на представените документи и обстоятелствата, удостоверени с тях и при редовни документи и пълна преписка се преминава към следващия етап. При установени недостатъци във внесената документация заявителят се уведомява да ги отстрани. Срокът за предоставяне на административната услуга започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите. По преценка може да се извърши проверка на място, за което се съставя констативен протокол, неразделна част от досието на строежа.
III Създаване на резултат от услугата
Експерт изготвя удостоверение за въвеждане в експлоатация по образец - Приложение № 2 към чл. 19а, ал. 1 от Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.
Екземпляр от удостоверението се съхранява безсрочно в архива на Областна администрация Сливен. Отказът за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация е писмен и мотивиран, съобщава се чрез писмено съобщение до заинтересуваните лица.
IV Предоставяне на резултата от изпълнение на услугата
Резултатът от изпълнението на услугата е удостоверение за въвеждане в експлоатация и се предоставя на заявителя с придружително писмо. Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата.
Възможните начини за получаване на резултата от услугата са:
· по пощата, на посочен от адресата адрес;
· на ръка в Център за административно обслужване;
· чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
· по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
· чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
V Приключване и архивиране на преписката
При предоставяне на услугата като електронна административна услуга: Ниво на осигуреност – ниско; Вид на услугата-първична;
Средство за идентификация - ПИК издаден от НОИ, ПИК издаван от НАП, УКД издаван от НЗОК, КЕП.
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща таксаВ зависимост от вида на обекта - чл. 31в и чл. 31г от Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на МРРБ и от областните управители.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път