Областният управител е компетентен да разреши изменението на подробни устройствени планове (ПУП) в случаите, когато се обхващат територии, попадащи в повече от една община (в същата област) или се предвижда изграждане на обекти с регионално значение.
Искането до областния управител за изменение на ПУП може да се направи от заинтересованите лица по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ (собствениците, носителите на ограничени вещни права и концесионерите според данните от имотния регистър, а до неговото въвеждане - по данни от кадастралния регистър, когато недвижимите имоти са непосредствено засегнати от предвижданията на плана).
Към заявлението се прилага скица с предложение за изменението му.
Начини за заявяване
1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
1. Заявление;
2. Документи, легитимиращи заявителя като заинтересовано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ;
3. Скица с предложение за изменение на ПУП по чл. 135, ал. 2 от ЗУТ;
4. Становище от кмет на община, съгласно чл. 135, ал. 4 от ЗУТ;
5. Документи по чл. 62, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, ако се иска промяна на предназначението на територии.
Пояснения: Услугата се предоставя в съответствие с правомощията на областен управител по ЗУТ на заявител, който е заинтересувано лице по смисъла на чл. 131, ал. 1 от ЗУТ.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт
без срок – до одобряване на проекта за ПУП.
Заплащане на такса
Не се заплаща за услугата.
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 30 дни.
Изпълнение на услугата
Изработването на проект за изменение на подробен устройствен план (ПУП) се разрешава или отказва със заповед на областния управител. Заповедта за допускане спира прилагането на действащите устройствени планове в частите, за които се отнася. Проектът за изменение се процедират по реда на раздел ІІІ от глава седма на ЗУТ. Заповедите на областния управител по чл. 135, ал. 3 и 5 от ЗУТ се съобщават на заинтересуваните лица по чл. 131 от ЗУТ по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ и се публикуват на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
· Лично от Центъра за административно обслужване;
· По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
· По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
· Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.