Областният управител разрешава изработването на устройствени планове, в случаите, когато се обхващат територии, попадащи в повече от една община или се предвижда изграждане на обекти с регионално значение.
Начини за заявяване
1.     Попълва се заявление по образец и се подава: 
·       лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
·       лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
·       чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
 
2.     Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
 
3.     По електронен път
·        Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
·        Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
·        Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
·        Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
·        Квалифициран електронен подпис (КЕП);
·        Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
 
 
Необходими документи
 
1. Заявление;
2. Документи, легитимиращи заявителя като заинтересовано лице по смисъла на чл. 124а, ал.5 от ЗУТ: (приложимото)
- Нотариален акт за собственост;
- Разрешение за строеж;
- Договор за концесия;
- Други документи, които са предвидени в специален/и закон/и.
 
3. Съгласувано задание по чл. 125, ал. 6 и ал. 7 от ЗУТ, което да обосновава
необходимостта от изработването на плана в съответствие с чл. 124а,  ал. 7 от ЗУТ: (приложимото)
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерство на околната среда и водите или в съответната регионална инспекция по околната среда и водите (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на околната среда и водите);
- Документ, че заданието е съгласувано с Министерството на културата (за устройствени планове, които обхващат защитени територии за опазване на културното наследство);
- Опорен план.
 
Заплащане на такса
 
За административната услуга не се заплаща.
 
Проверка за редовност на искането
·        Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
·        При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
·        При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
·        Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
·        Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
  
Срок за предоставяне 
До 30 дни 
 
Изпълнение на услугата
Изготвя се заповед за разрешаване изработването на проект на ПУП. Заповедта се изпраща на съответните общини за разгласяване по реда на чл. 124б, ал. 2 от ЗУТ и се публикува на официалната интернет страница на администрацията в публичен „Регистър на издадени актове за изработване и одобряване на устройствени планове и техни изменения“. Отказ за разрешаване изработването на ПУП по чл. 124а, ал. 5 от ЗУТ се дава с мотивирана заповед на областния управител, която се съобщава по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Резултатът от изпълнението на услугата – заповед за разрешаване изработването на проект за ПУП, се предоставя на заявителя с придружително писмо.
 
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
·       Лично от Центъра за административно обслужване;
·       По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
·       По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
·       Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
·       Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
·       Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Забележка: Проектната документация се предава на заявителя след приключване на услугата.