Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността"
Адрес: обл. Враца, общ. Враца, гр. Враца, бул. Демокрация № 1, п.к. 3000
Код за междуселищно избиране: 092
Телефон за връзка: (092)66-14-29
Факс: (092)66-31-18
Адрес на електронна поща: obl-vr@vratsa.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, работното време на Центъра за административно обслужване е без прекъсване.
Заявяване на административната услугаНачини за заявяване
1.1. Попълва се заявление по образец и се подава:
· лично от заявителя в Центъра за административно обслужване;
· лично от заявителя чрез лицензиран пощенски оператор;
· чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
1.2. Устно заявяване лично от заявителя в Центъра за административно обслужване, при което служителят съставя протокол.
1.3. По електронен път
· Със заявление по електронна поща obl-vr@vratsa.government.bg;
· Чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
· Чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
· Чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги.
Средствата за електронна идентификация са:
· Квалифициран електронен подпис (КЕП);
· Персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ.
Необходими документи
• Заявление по образец.
• Документи, които удостоверяват правен интерес на заявителя (съдебно удостоверение, документ за собственост, удостоверение за наследници и др.)
Заплащане на такса
За административната услуга не се заплаща такса.
Проверка за редовност на искането
· Извършва се проверка за редовност и пълнота на приложените документи;
· При редовни документи и окомплектована преписка се преминава към следващия етап;
· При установени нередности заявителят се уведомява за отстраняване им в тридневен срок;
· Ако в указания срок несъответствията не се отстранят, производството се прекратява.
· Срокът за произнасяне започва да тече от датата на отстраняване на нередовностите.
Срок за предоставяне
До 7 работни дни
Изпълнение на услугата
Актовите книги за имотите - държавна собственост са общодостъпни и всеки може да иска справка по тях. След направена справка по актовите книги за държавна собственост се изготвят заверени копия от документи, които се предоставят на заявителя.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт
Няма определен срок.
Предоставяне на резултата от изпълнението на услугата
Документът се получава по начин, изрично посочен в заявлението от потребителя на услугата:
• Лично от Центъра за административно обслужване;
• По пощата/чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, посочен от заявителя, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването на документа;
• По електронен път на електронна поща, посочена от заявителя;
• Чрез Системата за електронен обмен на съобщения;
• Чрез Системата за сигурно електронно връчване;
• Чрез упълномощен представител в Центъра за административно обслужване.
Закон за държавната собственост
Административнопроцесуален кодекс