Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Електронни системи и информационно управление"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Враня" 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02) 8130400
Адрес на електронна поща: priemna@szri.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаОсигурителният доход, върху който са внесени или дължими осигурителни вноски на служители с вече прекратено служебно или трудово правоотношение, се установява освен с данните предоставяни периодично от осигурителя в Национална агенция за приходите или с осигурителна книжка, и с документ по утвърден образец (УП - 2), издаван от осигурителя.
ЗаявявителиЛице, което е било или в момента е в служебни/трудови правоотношения със Столична регионална здравна инспекция и/или организациите, на които СРЗИ е правоприемник. При заявяване лицето задължително следва да посочи желания от него начин за получаване на удостоверението
Начини на заявяване на услугаталицето подава заявление за издаване на удостоверение (УП – 2) по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор /поща/ – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от осигуреното лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път - чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi+na+uslugi/vsichki+administratsii/unificirani+uslugi/2134
Необходими документи
- Заявление по образец;
- Копия от трудова/служебна книжка;
- Документ за идентичност на имена, в случай на настъпили промени;
- Изрично писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа, когато искането не се подава лично от заинтересованото лице – в оригинал и копие.
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугатаЗаявлението се насочва към компетентната за издаването му дирекция „Административно - правно, финансово и стопанско обслужване“. Въз основа на ведомости за заплати и други разходооправдателни документи и договори за възлагане на труд, съхранявани в архива на Столична регионална здравна инспекция, се изготвя удостоверението по формуляр на Националния осигурителен институт от отговорния за това служител, съгласува се от главния счетоводител и се предоставя за подпис на директора на СРЗИ или упълномощен от него служител. Изготвеният формуляр на хартиен носител се подписва от директора на СРЗИ или упълномощен от него служител и се регистрира със съответния изходящ номер в АИС EVENTIS R7.
Начин на предоставяне на резултата от услугатаВ зависимост от изразеното от заявителя желание, документът му се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – си приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: III-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Наредба за пенсиите и осигурителния стаж