Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаВсяка новоиздадена лична здравна книжка се заверява и регистрира в Столична РЗИ - по местонахождение на обекта или по постоянен адрес на лицето, след извършване на предварителните медицински прегледи и изследвания. Заверката и регистрацията се извършва чрез поставяне на име и подпис на длъжностно лице, определено със Заповед на директора на СРЗИ и поставя син печат на СРЗИ върху снимката на лицето.
ЗаявителиВсяко физическо лице, което работи в посочените от Наредбата обекти и подлежи на първоначално и периодично медицинско освидетелстване, в т.ч. и упълномощен негов представител.
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава до директора на СРЗИ заявление по образец:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· По електронен път - чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1102?staId=1319&cP=4
Необходими документи
- Заявление по образец;
- Лична здравна книжка (ЛЗК) с попълнена паспортна част, залепена актуална снимка на заявителя и с отразени извършени задължителни предварителни медицински прегледи и изследвания, удостоверени чрез положени печати и подписи от съответните лечебни заведения и медицински специалисти, извършили прегледите и изследванията; заключение "Допуска се на работа" от общопрактикуващ лекар или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ.
- Документ за самоличност (лична карта) – за справка или при извършване на услугата чpeз лицензиран пощенски оператор, копие от документ за самоличност, заверено с текст "Вярно с оригинала", трите имена, дата и подпис на заявителя.
- Документ за платена такса
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявителят подава заявление по образец до директора на СРЗИ за заверяване на лични здравни книжки или заявява услугата устно.
Заверяването на личните здравни книжки се извършва срещу представена такава книжка с попълнена паспортна част, залепена актуална снимка на заявителя и с отразени извършени задължителни предварителни медицински прегледи и изследвания, удостоверени чрез положени печати и подписи от съответните лечебни заведения и медицински специалисти, извършили прегледите и изследванията; заключение „Допуска се на работа“ от общопрактикуващ лекар или от лекар специалист по вътрешни болести от лечебно заведение за извънболнична помощ.
Заверката се извършва по настоящ адрес на лицето или адрес на обекта, в който работи, след представяне на документ за самоличност. Длъжностното лице проверява наличието на извършените предварителни медицински прегледи и изследвания, заверява и регистрира здравната книжка. Регистрацията се извършва чрез вписване на данните от здравната книжка в Административно-информационната система „EVENTIS R7“. В личната здравна книжка се вписва датата на извършената регистрация, служителят изписва името си, полага подпис и поставя син печат на СРЗИ върху снимката на лицето.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· По пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: II-ро ниво на предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
наредба №15 за здравните изисквания към лицата,работещи в детските заведения,специализираните институции за деца и възрастни,водоснабдителните обекти,предприятията,които произвеждат или търгуват с храни,бръснарските,фризьорските и козметичните салони
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 3 лв.На основание чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето. За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса в размер на 3,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път