Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИзвършване оценка на седмичните учебни разписания на задължителните и избираемите учебни часове в столичните училища, съгласно Наредба № 10 от 2014 г. за здравните изисквания при изготвяне и спазване на седмичните учебни разписания. Изготвянето и прилагането на учебните програми трябва да гарантират благоприятни възможности за възприемането на учебния материал при минимална умора и опазване здравето на учениците.
ЗаявителиДиректори на столичните училища.
Начини на заявяване на услугата/издаването на индивидуалния административен актчрез подаване на заявление за изготвяне на здравна оценка на седмичните учебни разписания на учениците по образец до директора на СРЗИ/писмо по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор /поща/ – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец;
· Изпратено на електронна поща priemna@srzi.egov.bg – подписано от заявителя на хартиен носител и сканирано или подписано с квалифициран електронен подпис (КЕП) на заявителя, или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1350?staId=1319&cP=1.
Необходими документи
- Заявление/придружително писмо;
- Утвърдено от директора на съответното учебно заведение седмично учебно разписание;
- Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата/по издаване на индивидуалния административен акт5.1. При подаване на утвърденото седмично учебно разписание в Центъра за административно обслужване към Столична регионална здравна инспекция се заплаща такса.
5.2. След приемане на документите, главен специалист от ЦАО извършва регистрация в Административната информационната система „ЕVENTIS R7“ (АИС „ЕVENTIS R7“)и ги насочва към директора на дирекция „Лабораторни изследвания“ (ЛИ) за негова резолюция към началник отдел „Микробиологичен контрол и физиологични изследвания“ (МКФИ). Началникът на отдел МКФИ разпределя седмичните програми към съответните експерти за оценка и изготвяне на протокол. Документите на хартиен или на електронен носител се изпращат по служебен път от ЦАО до дирекция ЛИ.
5.3. Оценката на седмичните учебни разписания се извършва за всяко училище чрез оценяване на дневните разписания на всяка паралелка, съгласно изискванията на Наредба № 10/2014 г. за здравните изисквания при изготвяне и спазване на седмичните учебни разписания (Наредбата):
5.3.1. На учениците в основна степен на образование, през учебния ден трябва да се осигурява минимум един час за учебните предмети "Изобразително изкуство", "Музика", "Бит и технологии", "Технологии и предприемачество" или "Физическо възпитание и спорт". Ако учениците се обучават по учебен план, който не предвижда изучаването на някой от посочените предмети, следва останалите да се разпределят в максимално повече учебни дни.
5.3.2. Задължителните и избираемите учебни часове, включени в седмичното учебно разписание, трябва да са:
- за учениците от I клас – общо двадесет и два учебни часа с продължителност от 35 минути, като два дни са по пет учебни часа;
- за учениците от II клас – общо двадесет и три учебни часа с продължителност от 35 минути, като три дни са по пет учебни часа;
- за учениците от III и IV клас – общо двадесет и седем учебни часа с продължителност от 40 минути, като два дни са по шест учебни часа;
- за учениците от V и VI клас – общо до тридесет и два учебни часа с продължителност от 40 минути, като два дни от седмицата са по седем учебни часа;
- за учениците от VII клас – общо до тридесет и два учебни часа с продължителност от 40 минути, като два дни от седмицата са по седем часа;
- за учениците от VIII до XII клас – общо тридесет и два учебни часа с продължителност от 45 минути, като два дни от седмицата са по седем часа.
5.3.3. Изискванията за учениците от VIII до XII клас се отнасят за гимназиалния етап за всички видове училища, с изключение на училищата, в които обучението се осъществява по учебни планове, утвърдени на основание чл. 13 от Наредба № 4 от 2015 г. за учебния план на МОН.
5.3.4. При последователно провеждане на учебни часове по един и същ учебен предмет, в рамките на учебния ден трябва да се осигури почивка след всеки учебен час, освен в случаите по чл. 9, ал. 6 от Наредба № 10 от 2016 г. за организация на дейностите в училищното образование.
5.3.5. При целодневна организация на учебния ден, когато задължителните и избираемите учебни часове се провеждат до обяд, а дейностите по самоподготовка, организиран отдих и физическа активност и заниманията по интереси се провеждат след обяд, в последните два учебни часа не трябва да се провеждат дейности по самоподготовка.
5.3.6. При целодневна организация на учебния ден, когато задължителните и избираемите учебни часове се провеждат през целия ден и се съчетават с дейности по самоподготовка, организиран отдих и физическа активност и занимания по интереси, задължителните и избираемите учебни часове след обяд трябва да се провеждат до втория учебен час.
5.3.7. При целодневна организация на учебния ден, включително в училищата по спорт, по изкуства, по култура и средищните и иновативните училища, трябва да се осигури не по-малко от 30 минути за обедно хранене на учениците и 30 минути за организиран отдих преди началото на учебните занимания след обяд.
5.3.8. Часът на класа и учебният час за организиране и провеждане на спортни дейности се включват в седмичното разписание, извън броя на задължителните и избираемите учебни часове.
5.4. В срок до 15 дни от представянето на седмично учебно разписание, експертът извършва проверка за съответствието му с изискванията на нормативната уредба и изготвя протокол за неговата оценка по образец, съгласно приложението към чл. 10, ал. 1 от Наредбата.
5.5. Седмичните учебни разписания, които отговарят на изискванията, се подписват от оценяващото длъжностно лице и се поставя печат на СРЗИ. Тези, които не отговарят - не се подписват и подпечатват.
5.6. Документите – протокол, сканирани учебните разписания и придружително писмо се прикачват в АИС „ЕVENTIS R7“ като подчинени на входираното заявление.
5.7. Експертът, който е извършил оценката подписва с КЕП протокола. Следва съгласувателна процедура - от началник на отдел МКФИ, от директор на дирекция ЛИ и от ресорния зам. директор.
5.8. Директорът на СРЗИ електронно утвърждава протокола от оценката и подписва придружителното писмо.
5.9. Заверените седмични учебни разписания и протокола за оценка на седмичното учебно разписание, върху който са положени печатите на СРЗИ и „Вярно с електронно подписания оригинал“ се предоставят на директора на училището на място – в ЦАО или по електронен път. Чрез АИС „ЕVENTIS R7“ документите си изпращат в Регионално управление на образованието и в дирекция „Обществено здраве“.
5.10. Седмичните учебни разписания, които не съответстват на наредбата, се връщат на директора на съответното училище с протокол, като за неотговарящите програми се посочват констатираните несъответствия и се дават препоръки за отстраняването им. Коригираните учебните програми следва да се представят в СРЗИ до 5 дни от получаването на протокола.
Начин на предоставяне на резултата от услугата/на индивидуалния административен актВ зависимост от изразеното от заявителя желание, документите се предоставят по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Наредба № 10 от 19.06.2014 г. за здравните изисквания при изготвяне и спазване на седмичните учебни разписания
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 18 лв.На основание чл. 29 г, Приложение № 4, код 01.13.25 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на здравна оценка на седмичните учебни разписания на учениците под код 01.13.25, за всеки учебен срок, се събира такса в размер на 18,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой в касата на ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път