Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ. Съответният административен акт се издава по искане на заинтересованото лице.. Лицата могат да заявяват издаване на заверен препис и допълнителен екземпляр на документи, издадени от Столична регионална здравна инспекция (СРЗИ), в случай на загубване или унищожаване на документа
ЗаявителиВсички потребители на административни услуги на СРЗИ (физически или юридически лица).
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актлицето подава до директора на СРЗИ заявление по образец за издаване препис или допълнителен екземпляр от документ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/477?staId=1319&cP=1
Необходими документиЗаявление по образец
Документ (банкова вносна бележка), удостоверяващ платената такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението до директора на СРЗИ, заедно с приложения платежен документ се подава писмено или устно в Центъра за административно обслужване (ЦАО), като заявителят избира формата и начина на подаване. Лицата попълват заявление по образец, в което се описва конкретният документ, на който желаят да бъде издаден заверен препис, допълнителен екземпляр или прилагат копие от него. Служител от ЦАО ги регистрира под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и насочва преписката към директора на съответната дирекция, изготвила документа. Служител от дирекцията извършва проверка за наличие на такъв документ в архива на СРЗИ.
При издаване на допълнителен екземпляр на документ се подготвя нов екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва “ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР” и се представя на директора на СРЗИ или на упълномощено от него лице за подпис. В случаите на приложено копие на издадения документ, служителят от съответната дирекция сравнява приложеният документ с оригинала на документа, съхраняван в архива на СРЗИ. При установяване на съответствие между оригинала и копието на документа се поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала”, дата, подпис на директора или упълномощено от него лице на всички страници на документа. При загубване или унищожаване на документа, служителят от съответната дирекция прави допълнителен екземпляр на оригинала, съхраняван в СРЗИ и го представя на директора на СРЗИ или на упълномощено от него лице за подпис. В случаите, когато се установи, че срокът на издаденият документ е изтекъл, допълнително се изписва „Валиден до …”. При издаване на заверен препис на експертно решение на ТЕЛК, при загубване или физическо унищожение на ЕР, служителят в РКМЕ прави копие на оригинала съхраняван в МЕД и го заверява, като поставя правоъгълен син печат „Вярно с оригинала - РКМЕ”, дата и подпис на длъжностното лице на всички страници на документа
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държания здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здарве по Закона за здравето
Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 6 лв.
-
1. На основание чл. 35 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето. За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса в размер на 6,00 лв.
2. На основание чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина за издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ за дрогерия се заплаща такса в размер на 10,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ №20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път