Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предмет на услугатаСъответният административен акт се издава, удостоверявайки че в помещенията за дрогерия са спазени здравните изисквания.
В дрогерията могат да се продават:
1. Лекарствени продукти, които се отпускат без лекарско предписание;
2. Медицински изделия;
3. Продукти и стоки със значение за здравето на човека;
а) Хранителни добавки;
б) Храни със специално предназначение;
в) Козметични продукти;
г) Биоциди от група І “дезинфектанти и общи биоциди” и група ІІІ “биоциди за борба с вредители”.
Заявител на услугатаФизическо лице (Едноличен търговец) и/или юридическо лице, регистрирано по Закона за търговския регистър, по законодателството на държава членка или на държава от Европейското икономическо пространство на територията на град София.
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи:
1. Данни за Единния идентификационен код на търговеца или кооперацията от Търговския регистър, а за дружествата, регистрирани в държава - членка на Европейския съюз, или в държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство - документ за актуална регистрация по националното законодателство, издаден от компетентен орган на съответната държава;
2. Документ за образование на лицето, определено за ръководител на дрогерията – нотариално заверено копие;
3. За лицата – членове на управителните и контролните органи, които не са български граждани – свидетелство за съдимост;
4. Медицинско свидетелство на лицето, определено за ръководител на дрогерията – оригинал;
5. Документ за платена държавна такса в размер, определен в Тарифа за таксите, които се събират по ЗЛПХМ.
Обстоятелствата относно съдимостта на лицата се установява СЛУЖЕБНО от СРЗИ.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото уведомление могже да се подаде по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от Звеното за административно обслужване, което го е съставило.
Вътрешен ход на процедуратаСлед приемане на документите, служител от Звеното за административно обслужване, прави регистрация в деловодната система и ги представя на Директор СРЗИ за резолюция.
След и съобразно резолюцията на директор СРЗИ се разпределят документите и се предават на директор дирекция “Медицински дейности” за негова резолюция към главен инспектор.
В 5-дневен срок от постъпване на заявлението и документите по чл. 239, ал. 2 на ЗЛПХМ, главен инспектор дирекция “Медицински дейности” оценява документите за съответствието им с изискванията на ЗЛПХМ и изготвя уведомително писмо до лицето в случай на констатирани непълноти в тях, където определя срок за отстраняването им. То се изготвя в два екземпляра (за заявителя и за досието на обекта), вторият му екземпляр се подписва от специалиста и директор на дирекция “Медицински дейности” и преписката се предава за подпис от Директор Столична РЗИ.
В 14-дневен срок от постъпване на заявлението, определеният специалист извършва проверка относно спазване изискванията на Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията. В случаите, когато се установи, че те не са спазени, в 7-дневен срок от извършване на проверката, инспекторът дава предписания и определя срок за отстраняването им.
В 14-дневен срок от извършване на проверката или от отстраняване на непълнотите, Столична РЗИ изготвя удостоверение за регистрация на дрогерия или мотивиран отказ за издаването му.
Удостоверението/мотивираният отказ е в два екземпляра (за заявителя и за досието на обекта), като вторият му екземпляр се подписва от експерт и директор на дирекция “Медицински дейности”, след което преписката се предава за подпис от директор Столична РЗИ. Подписаното от директора на Столична РЗИ удостоверение за регистрация се вписва в регистъра по чл. 241 от ЗЛПХМ от съответното длъжностно лице, определено със заповед на директора на Столична РЗИ, и се предоставят в Звеното за административно обслужване на Столична РЗИ за връчване.
Цялата преписка, след окончателното й приключване, се предава на директор дирекция “Медицински дейности” за изготвяне на досие на обекта и провеждане на здравен контрол.
Отказът на директора на Столична РЗИ за издаване на удостоверение за регистрация на дрогерия подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
При промяна на адреса на дрогерията или на ръководителя й, лицето, получило удостоверение за нейното откриване, подава заявление по реда на чл. 239, ал. 2 от ЗЛПХМ, свързаните с промяната документи, както и оригинала на издаденото удостоверение за регистрация.
Заявление за прекратяване на регистрацията на дрогерия може да бъде подадено:
1. по молба на лицето, получило удостоверение за регистрация на дрогерия;
2. с прекратяване дейността на лицето, получило удостоверение за регистрация на дрогерия, за което то уведомява Столична РЗИ в 14-дневен срок от прекратяването.
Закон за лекарствата и аптеките в хуманната медицина
Наредба № 29 от 9 декември 2008 г. за условията и реда за организация на работата в дрогерията
За услугата се заплаща такса 200 лв.Съгласно Тарифата за таксите, които се събират по реда на ЗЛПХМ таксите са както следва:
1. За издаване на Удостоверение - 200 лв.
2. За оценка на документация за промяна в удостоверение за регистрация на дрогерия:
· при промяна на адреса на дрогерията – 100 лв.
· при промяна на ръководителя на дрогерията – 100 лв.
Начин на заплащане:
- в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път