Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел Административно -правно обслужване, Гражданска регистрация на населението, Информационни технологии и Електронно управление
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Септември, гр. Септември, гр.Септември, ул. "Александър Стамболийски" №37а, п.к. 4490
Код за междуселищно избиране: 03561
Телефон за връзка: (03561)035617027
Адрес на електронна поща: muniiciipality@septemvri.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:30, регламентирана обедна почивка 12:00 до 13:00 часа
ЗаявяванеЗаявителят или упълномощено лице подава Искане ( по образец ).
Необходими документи за стартиране на процедурата
1. Искане за издаване на удостоверение за наследници – Приложение № 2 към чл.6, ал. 1 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012г. попълнено лично и подписано от пряк наследник или упълномощено лице;
2. Документ за самоличност;
3. Документ за платена такса;
4. Нотариално заверено пълномощно, когато Искането се подава от упълномощено лице.
Забележка: При необходимост могат да бъдат изисквани и допълнителни документи.
ПроцедураРегистриране на заявлението.
Проверка на данните в локална и национална база данни, в регистрите на населението и в личните регистрационни картони (ЛРК) в регистрите на актовете по гражданско състояние (ако е необходимо).
Когато в регистъра на населението, с който разполага общинската администрация, не се съдържат всички необходими данни за издаване на исканотоудостоверение, длъжностното лице служебно изисква тези данни от общинската администрация, отговорна за тяхното поддържане.
Когато в регистъра на населението липсват данни за издаване на съответното удостоверение, длъжностното лице прави мотивиран отказ по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Изискване по служебен път на данни по реда на АПК от съответната общинска администрация, когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението не разполага с данни за неговите наследници.
Изготвяне и подписване на удостоверението или отказа.
Начини на получаване на резултата от услугата
1. Лично от Информационния център (ИЦ)
2. Чрез упълномощено лице от Информационния център (ИЦ)
3. Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга
4. По електронен път на посочена от заявителя електронна поща
5. По електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване
Закон за гражданската регистрация
Закон за местните данъци и такси
Наредба № РД-02-20-6 от 24 април 2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието, обн., ДВ, бр. 37 от 15.05.2012 г., изм., бр. 69 от 11.09.2012 г., в сила от 11.09.2012 г.)
За услугата се заплаща фиксирана цена в зависимост от вида:За обикновена услуга 10.00 лв. / 5.11 €
За бърза услуга 20.00 лв. / 10.23 €
За експресна услуга 30.00 лв. / 15.34 €
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път