Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предмет на услугатаПренасяне на покойници/тленни останки/урна извън страната
Заявявител на услугатаСъпруг/съпруга, роднина, или упълномощено от тях физическо или юридическо лице, което желае да се извърши транспортиране на покойник/тленни останки/ урна от територията на Република България в друга държава.
Необходими документи1. Заявление по образец /Приложение № 2 към чл. 24а, ал. 1 от Наредба № 2/;
2. Копие на съобщение за смърт.
3. Копие от смъртния акт или препис-извлечение от акт за смърт.
4. Копие на документ за самоличност на починалото лице.
5. Копие на разрешение за кремация – когато е извършена такава.
6. Копие на удостоверение, издадено от лекар със специалност „Съдебна медицина“ – когато е извършена аутопсия и/или обработка на тленните останки;
Вътрешен ход на процедуратаЗаявлението заедно с приложените към него документи се подават в Звеното за административно обслужване (Приемна) на Столична РЗИ или в почивни дни при дежурният здравен инспектор, който е на разположение от 8:30 до 17:00 часа на посочения в наличния при охраната на инспекцията график персонален телефон и се завежда в Единната информационна система за документооборот.
След приемане на документите, служител от Звено за административно обслужване (Приемна), прави регистрация в деловодната система Eventis R7 и ги представя на директор на Столична РЗИ за резолюция.
Служителят, след и съобразно резолюцията на директора, разпределя документите и ги предава на директор дирекция „Обществено здраве” за негова резолюция.
При подаване на заявлението определено длъжностно лице от дирекция „Обществено здраве”, отдел „Здравен контрол“ проверява приложените документи и когато установи непълнота или нередовност, дава указания на заявителя за своевременното им отстраняване.
В срок до 24 часа от подаване на заявлението дежурния държавен здравен инспектор извършва проверка за спазване на следните изисквания:
- Пренасянето да се извършва в метален ковчег с филтрираща система, в плътен дървен ковчег, облицован отвътре с ламарина, или в плътно затворен транспортен контейнер.
- При пренасянето на покойници в ковчези/контейнери дъното на ковчега/контейнера да се покрива със стърготини или се поставя абсорбиращ дюшек и се посипва с прахообразен биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, за продуктов тип 2 с доказано спороцидно действие, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета.
- Когато се транспортират кремирани останки, те трябва да са защитени в подходящ за целта контейнер, чието съдържание трябва да е ясно идентифицирано.
В случаите когато транспортното средство е регистрирано извън територията на Република България се извършва проверка относно:
- Кабината на водача на транспортното средство да е отделено от товарния сектор чрез плътна преграда. Товарният сектор ежедневно се почиства и дезинфекцира с биоцид, разрешен за предоставяне на пазара по реда на Регламент (ЕС) № 528/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 22 май 2012 г. относно предоставянето на пазара и употребата на биоциди (ОВ, L 167, 27.06.2012 г.) или на Закона за защита от вредното въздействие на химичните вещества и смеси, при спазване на условията на издаденото разрешение и на изискванията, посочени на етикета“.
- Транспортните средства да се оборудват със средства за отчитане на температурата в товарния сектор.
- В случаите, когато пренасянето изисква времетраене повече от два часа, транспортните средства трябва да осигуряват поддържане на температура в товарния сектор от 0 до 5 °C.“
В срок до 24 часа от получаване на всички документи и извършването на проверката директор на дирекция „Обществено здраве“/началник отдел „Здравен контрол”, изготвя разрешение по образец съгласно приложение № 3 от Наредба № 2, което след подписването от директора на Столична РЗИ се предоставя в Звено за административно обслужване и се регистрира в деловодната система Eventis R7.
Разрешението за пренасяне на покойник/ тленни останки/ урна се получава от дежурния здравен инспектор в рамките на времето за работа с посетители.
Разрешение за пренасяне на покойник/ тленни останки/ урна в почивните дни се получава от дежурния здравен инспектор от отдел „Здравен контрол”, според утвърдения график за извършване на инспекция по спазване на здравните изисквания и издаване на разрешение за пренасяне на покойник/ тленни останки/ урна от територията на Република България в друга държава
Наредба № 2 от 21.04.2011 г. за здравните изисквания към гробищни паркове (гробища) и погребването и пренасянето на покойници
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 20 лв.Държавна такса: 20 лв., съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начин на плащане:
- В брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, ет. 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, ет. 2
- С банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Забележка: В почивните дни таксата се заплаща на дежурния здравен инспектор срещу издадена фактура за платена държавна такса, която се отчита в счетоводството на инспекцията в първия работен ден след дежурството
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път