Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административно-правно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, етаж 2, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)813 04 13
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЗАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Предмет на услугатаЗа разрушаване или отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации на територията на град София.
Заявявител на услугатаСъответното заинтересовано лице, което желае да извършва дейностите, предмет на настоящата процедура
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи:
1. Заявление свободен текст
2. Документи, които трябва да бъдат приложени в зависимост от нормативните изисквания
3. План за работа, съдържащ конкретни мерки за осигуряване на здравето и безопасността на работниците и служителите на работното място;
4. Списък на ангажираните работещи;
5. Удостоверение за проведено обучение по чл. 18, ал. 5 от Наредба № 9 от 2006 за защита на работещите от рискове, свързани с експлоатация на азбест при работа, обн. ДВ. бр. 71 от 1.09.2006 г.
Съобразно наличните технически възможности на заявителя, писменото уведомление могже да се подаде по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от Звеното за административно обслужване, което го е съставило.
Вътрешен ход на процедуратаСлед приемане на документите, служител от звеното за административно обслужване, прави регистрация в деловодната система и ги представя на Директора на СРЗИ за резолюция.
Служителят от звеното за административно обслужване, след и съобразно резолюцията на Директора на СРЗИ, разпределя документите и ги предава на директор дирекция „Обществено здраве” за негова резолюция. Специалистът от дирекция „Обществено здраве”, в срок от два дни от постъпване на заявлението, прави проверка за пълнотата и съответствието на изискваните документи.
В тридневен срок от подаване на заявлението директорът на Столична РЗИ изпраща по служебен път документите за становище от Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали.
РИОСВ дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите. В случай че в определения срок в Столична РЗИ не постъпи становище, смята се, че РИОСВ съгласува представените документи без забележки.
Директорът на Столична РЗИ уведомява заявителя относно препоръките на Столична РЗИ и/или РИОСВ за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките, в срок не по-късно от един месец от уведомяването му, заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките.
Разрешението за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали се издава от директора на Столична РЗИ в срок 5 дни от получаване на положително становище на РИОСВ или от получаване на коригирания план за работа.
В случаите на неизпълнение на препоръките, директорът на Столична РЗИ прави мотивиран отказ за издаване на разрешение.
Подписаното разрешение се извежда в деловодната програма, като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият остава за досие в дирекция „Обществено здраве”.
Начини на получаване на резултата от услугата
- В Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2 лично или срещу предоставено нотариално заверено пълномощно;
- чрез вътрешна или международна препоръчана пощенска пратка от лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставка за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка – при подаване на заявлението;
- по електронен път с електронен подпис
Наредба № 9 от 4 август 2006 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на азбест при работа
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 125 лв.Държавна такса: 125 лв., съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето.
Начин на плащане:
- в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СМЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път