Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаДаване на разрешение за дейности по разрушаване или отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби на територията на град София. Процедурата регламентира реда, движението на документите при издаване на разрешение за разрешение за дейности по разрушаване или отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби, при поискване от физическо, юридическо или упълномощено лице.
ЗаявявителиУслугата може да бъде заявена от физическо, юридическо или упълномощено от тях лице
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава заявление за издаване на „Разрешение за дейности по разрушаване или отстраняване на азбест и/или азбестосъдържащи материали от сгради, конструкции, предприятия, инсталации или кораби“:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1553?staId=1319&cP=2
Необходими документи
- Заявление по образец;
- План за работа, съдържащ конкретни мерки за осигуряване на здравето и безопасността на работниците и служителите на работното място;
- Списък на ангажираните работещи;
- Удостоверение за проведено обучение по чл. 18, ал. 5 от Наредба № 9 от 2006 за защита на работещите от рискове, свързани с експлоатация на азбест при работа.
- Документ за платена такса
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копията следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на Столична РЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга. След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване, ги регистрира в Административна информационна система „EVENTIS R7“ и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) за резолюция. Директорът на дирекция ОЗ разпределя документите и ги насочва с негова резолюция към началника на отдел „Трудова медицина и здравно техническа експертиза“ (ТМЗТЕ), а той към съответния инспектор за изпълнение.
Инспекторът в 3-дневен срок от подаване на заявлението изпраща по служебен път документите за становище от Регионалната инспекция по околната среда и водите - София (РИОСВ – София), на чиято територия се намира обектът за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали. РИОСВ – София дава становище в 14-дневен срок от датата на получаване на документите. В случай че в определения срок в Столична РЗИ не постъпи становище, смята се, че РИОСВ – София съгласува представените документи без забележки.
Директорът на СРЗИ уведомява заявителя относно препоръките на регионалната здравна инспекция и/или РИОСВ – София за промени в плана за работа. В съответствие с препоръките, в срок не по-късно от 1 месец от уведомяването му, заявителят е длъжен да представи коригирания план за работа в съответствие с препоръките.
Разрешението за разрушаване или отстраняване на азбест или азбестосъдържащи материали се издава от директора на СРЗИ в срок 5 дни от получаване на положително становище на РИОСВ – София или от получаване на коригирания план за работа. В случаите на неизпълнение на препоръките, директорът на СРЗИ прави мотивиран отказ за издаване на разрешение.
Подписаното разрешение се извежда в АИС „EVENTIS R7“, като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице по указания от лицето начин в заявлението, а вторият остава за досие в дирекция ОЗ.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт
-
В зависимост от изразеното в заявлението желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: комплексна
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Наредба № 9 от 4 август 2006 г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на азбест при работа
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 125 лв.На основание чл. 5 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за издаване на разрешение, се събира държавна такса в размер на 125.00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
· За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се събира такса 6 лв. съгласно чл. 35. от Тарифата. Подава се заявление по образеца в т. 4 от настоящата процедура и се получава по реда описан в т. 6. на настоящата процедура. Срокът за изпълнение е 5 работни дни.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път