Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на свидетелство за имунизационно състояние. Издава се от Столична регионална здравна инспекция въз основа на данните от имунизационния паспорт.
ЗаявителиНачини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актЛицето подава заявление за издаване на свидетелство за имунизационно състояние по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
• Лично – с документ за самоличност;
• Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
• От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
• Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
• Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1796?staId=1319&cP=2
Необходими документи
- Заявление по образец или протокол за устно заявяване на услугата;
- Документ за самоличност (лична карта, международен паспорт и др.);
- Документ, удостоверяващ имунизационното състояние (имунизационен паспорт, лична амбулаторна карта, здравно осигурителна книжка);
- Документ за платена такса.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на Столична РЗИ. То може да се подава писмено или устно, като заявителят избира формата и начина на заявяване.
Заявлението и прилежащите документи се подават в Центъра за административно обслужване на СРЗИ, служител, ги регистрира под съответния за услугата номер в Административно информационната система „EVENTIS R7“ и насочва служебната преписка с резолюция до директора на дирекция „Надзор на заразните болести” (НЗБ), който възлага изработването на служебната преписка на определен служител.
Служителят извършва проверка на подадените документи и наличната информация за имунизационния статус на лицето и при непълнота на поставените документи уведомява заявителя за това. Срокът за издаване на свидетелството спира да тече до представянето на липсващите документи. Непредставянето на изисканите документи, т.е. при липса на данни за имунизационното състояние на лицето, е налице основание за отказ за издаване на свидетелството.
При наличие на всички необходими документи експертът от дирекция НЗБ изготвя свидетелство въз основа на данните от документа за имунизационното състояние.
Свидетелството се изготвя в два екземпляра – единият е за заявителя, а вторият екземпляр от свидетелството се съхранява в дирекция НЗБ.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен актв зависимост от изразеното от заявителя желание, удостоверението се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация -заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativni-uslugi;
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg;
· вид на услугата: първична;
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност: онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри.
Наредба №15 за имунизациите в Република България
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 33 лв.На основание чл. 10 от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на издаване на свидетелство за имунизационно състояние, се събира такса в размер на 33,00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По банков път
По електронен път