Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Факс: (02)8312129
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Предмет на услугатаС извършването на настоящата административна услуга се цели чрез посещение на обекта, подлежащ на приемане от Държавна приемателна комисия/въвеждане в експлоатация да се установи съответствие на одобрения проект с изпълнените строителни дейности по обекта. В случай на съответствие – становището е положително, а ако това не е налице – отрицателно.
Заявител на услугатаФизически или юридически лица, държавни общински органи и организации възложители на строежи.
Необходими документи и начин на подаванеНеобходими документи:
1. Заявление по образец;
2. Разрешение за строеж на обекта - оригинал или копие, заверено за вярност;
3. Протоколи за факторите на работната среда (микроклимат, шум, осветление и др) и протокол за изследване на вода
4. Документ за платена такса.
Съобра,зно наличните технически възможности на заявителя, писменото уведомление могже да се подаде по:
- електронен път на адрес: priemna@srzi.bg
- чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, предоставяни от Столична РЗИ: https://srzi.bg/bg/elektronni-administrativni-uslugi
- чрез лицензиран пощенски оператор на адрес 1233 гр. София, ул. „Враня“ № 20 (разходите за доставка са за сметка на заявителя на услугата);
- в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
Услугата може да бъде заявена и устно пред служителя в Звеното за административно обслужване. Устното заявяване на услугата се отразява в протокол по образец Протоколът се подписва от заявителя и длъжностното лице от Звеното за административно обслужване, което го е съставило.
Вътрешен ход на процедуратаСлед приемане на документите, служител от звеното за административно обслужване, прави регистрация в деловодната система и ги представя на Директора на Столична РЗИ за резолюция.
След и съобразно резолюцията на Директора, преписката се предава на директор дирекция „Обществено здраве”, отдел „Трудова медицина и здравно-техническа експертиза” за преглед и резолюция в областта, за която те отговарят.
Специалистите от дирекции „Обществено здраве”, отдел „Трудова медицина и здравно-техническа експертиза”, в срок от два дни от подаване на заявлението, правят проверка на пълнотата и съответствието на изискваните документи, след което осъществяват проверка на място и изготвят становището при спазване на действащите нормативни актове и съгласно резолюцията на Директор РЗИ, директор дирекция „Обществено здраве”. Задължително се извършват необходимите измервания, изпитвания и изследвания в зависимост от вида на обекта.
Становището се изготвя в срок до 14 дни от подаване на заявлението, вторият му екземпляр се подписва от изготвилия го специалист и директорите дирекция „Обществено здраве”, в зависимост от обекта. Цялата преписка се предава за подпис на директор Столична РЗИ.
В зависимост от обекта, контролът по изпълнение и спазване на процедурата е на директор дирекция „Обществено здраве”.
Начин на получаване на резултата
- В Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2 лично или срещу предоставено нотариално заверено пълномощно срещу име, подпис и дата за “Получил”, които вписва на гърба на втория екземпляр;
- чрез вътрешна или международна препоръчана пощенска пратка от лицензиран пощенски оператор на предварително посочен от заявителя точен адрес, като разходите за изпращането са за сметка на заявителя. Разходите за доставка за територията на Република България се заплащат при самата доставка, а в случай на международна пратка – при подаване на заявлението;
- по електронен път с електронен подпис
НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минималните гаранционни срокове за изпълнение на строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 63 лв.Държавна такса в размер на 63 лв., съгласно Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото драве по Закона за здравето.
Начин на плащане:
- в брой на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- чрез ПОС терминал на място в Звеното за административно обслужване (Приемна) на ул. „Враня“ № 20, етаж 2
- с банков превод, в който е цитирана административната услуга
БАНКОВА СЕТКА НА СТОЛИЧНА РЗИ
Банка: УниКредит Булбанк – клон Батенберг
IBAN: BG13 UNCR 9660 3120 6694 11
BIC: UNCRBGSF
ЕИК: 176034554
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път