Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект на територията на гр. София по реда на ЗЗ, ЗУТ, ЗУЗСО и Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол.
ЗаявителиСъответното заинтересовано, физическо или юридическо лице, което желае да получи здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актлицето подава „Заявление за издаване на здравно заключение за съгласуване на инвестиционен проект“ по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
· Лично – с документ за самоличност;
· Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
· От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
· Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
· По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление:
https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/1870?staId=1319&cP=1&q=1870
Необходими документи· Част Архитектура
· Част В и К
· Част ОВИ
· Част Технологии
· Разрешителни писма от: ВиК, Ел., Топлофикация
· Документ за платена държавна такса
· Друго
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверяване. Копия на документите, регламентирани в нормативната уредба следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до Директора на Столична РЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване, ги регистрира в административна информационна система „EVENTIS R7“ и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) за резолюция. Директорът на дирекция ОЗ разпределя документите и ги насочва с началник на отдел „Трудова медицина и здравно техническа експертиза“ (ТМЗТЕ), а той към съответния инспектор за изпълнение в следната последователност:
Първи етап: Запознаване с проектната документация и съгласуване със специалистите от СРЗИ
Държавният здравен инспектор, към когото е насочена преписката, в отдел ТМЗТЕ, се запознава подробно с приложената документация и в зависимост от спецификата на инвестиционният проект преценява, кои нормативни актове са относими за конкретния случай. Документацията по различните части от инвестиционният проект се разглеждат от всички инспектори в ТМЗТЕ, съобразно техните специалности – архитекти, инженери и специалисти по комунална хигиена. Освен в отдел ТМЗТЕ, проектите се съгласуват задължително и със инспектори-специалисти от отдел „Здравен контрол“ (ЗК) от дирекция ОЗ, отдел „Контрол на медицински дейности и аптеки“ (КМДА) към дирекция „Медицински дейности“ (МД). При необходимост проектите се съгласуват и със други специалисти от състава на СРЗИ – дирекция „Надзор на заразните болести“ (НЗБ), отдел „Епидемиология и контрол на заразните болести“ (ЕКЗБ), дирекция „Лабораторни изследвания“ (ЛИ). Разглеждането на проектите се извършва от експертите в сградата на СРЗИ, като се оценява съответствието на проектната документация с действащите нормативни актове, относими към спецификата на внесената за становище документация.
Втори етап: Обобщение на получените становища.
След разглеждане на проекта, от специалистите в СРЗИ, неговата специфика и съответствието му с нормативната база по съответните части, държавният здравен инспектор на когото е разпределена задачата, събира и обобщава получените становища.
Трети етап – издаване на здравно заключение
На база експертните становища на здравните инспектори се издава здравно заключение за съгласуване на инвестиционният проект, което се подписва от директора на СРЗИ. Документът се издава в два еднообразни екземпляра, от които единият подписан екземпляр се дава на заявителя или упълномощен негов представител, а вторият остава на съхранение в отдел ТМЗТЕ.
Изготвеното здравно заключение се подписва от изготвилият го експерт , съгласува се с началник отдел ТМЗТЕ и директор дирекция ОЗ, и се предава се в центъра за административно обслужване, след което се предава за подпис от директора на СРЗИ.
Подписания документ се извежда в административната информационна система „EVENTIS R7“ , като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият остава за досие в отдел ТМЗТЕ, дирекция ОЗ.
Четвърти етап: Подписване и подпечатване на графичните материали.
Всички графични документи, на инвестиционния проект по части Архитектура, В и К, ОВИ и Технологии, се подписват и подпечатват от съответния квалифициран специалист, извършил оценката за съответствие. В печата се изписва изходящ номер на изготвеното здравно заключение - чл. 142, ал. 9 и 144, ал. 1 т. 9 от ЗУТ .
Тези материали се получават от заявителят или негов пълномощник, едновременно с подписаното от директора на СРЗИ здравно заключение, като копия от графичните материали не се съхраняват в СРЗИ.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт
-
в зависимост от изразеното в заявлението желание, Здравното заключение за съгласуване на инвестиционен проект се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
Закон за устройство на територията
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 65 лв.На основание чл. 22б от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на здравно заключение, се събира държавна такса в размер на 65.00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
· За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се събира такса 6 лв. съгласно Чл. 35. от тарифата. Подава се заявление по образеца в т.4 и се получава по реда описан в т.6. на настоящата процедура. Срока за изпълнение е 5 работни дни.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път