Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Враня 20, п.к. 1233
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8130400
Адрес на електронна поща: priemna@srzi.egov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работното време на ЦАО е без прекъсване за обедна почивка. Всеки работен ден с изключение на официалните празници.
Описание на услугатаИздаване на здравно заключение за общ или подробен устройствен план на физически и юридически лица, представили проектни документации за съгласуване от Експертен съвет (със състав, определен съгласно ежегодна заповед на директора на СРЗИ).
ЗаявявителиСъответното заинтересовано, физическо или юридическо лице, което желае да получи здравно заключение за устройствени схеми, общи и подробно-устройствени планове и скици
Начини на заявяване на услугата / издаването на индивидуалния административен актлицето подава заявление за издаване на „Здравно заключение за съгласуване на проект на общ/подробен устройствен план“ по образец до директора на СРЗИ по един от следните начини:
• Лично – с документ за самоличност;
• Чрез лицензиран пощенски оператор (поща) – заявлението следва да е в оригинал;
• От други лица – с приложено писмено пълномощно от заинтересованото лице;
• Устно в Център за административно обслужване на СРЗИ, за което служител от центъра попълва заявление по образец.
• Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на заявителя или чрез регистриран от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/);
По електронен път – чрез Единния портал за достъп до електронно административни услуги, поддържан от Министерство на електронното управление: https://egov.bg/wps/portal/egov/dostavchitsi%20na%20uslugi/spetsializirani%20teritorialni%20administratsii/regionalna%20zdravna%20inspektsia/unificirani%20uslugi/259?staId=1319&cP=1&q=259
Необходими документи· Заявление по образец
· Одобрен проект за общият и/или подробен устройствен план (ОУП и ПУП)
· Скица на имота от Агенция по кадастър
· Заповед на кмета и/или решение на СОС, с включена графична част
· Документ за платена такса.
На служителя, приемащ заявлението, се представят оригиналите на горепосочените документи за сверка, а копията на документи, регламентирани в нормативна уредба, следва да са заверени „Вярно с оригинала“.
Вътрешен ход на процедурата по предоставяне на услугата / по издаване на индивидуалния административен актЗаявлението се адресира до директора на СРЗИ. Устното искане, което е отразено в протокол, задължително трябва да бъде окомплектовано с документите, необходими за предоставяне на административната услуга.
След приемане на документите, служител от Центъра за административно обслужване, ги регистрира в административна информационна система „EVENTIS R7“ и ги насочва към директор на дирекция „Обществено здраве“ (ОЗ) за резолюция. Директорът на дирекция ОЗ разпределя документите и ги насочва с негова резолюция към съответния началник на отдел от дирекция ОЗ, а той от своя страна - към съответния инспектор за изпълнение в следната последователност:
Първи етап: Запознаване с проектната документация.
Държавният здравен инспектор, към когото е насочена преписката, в отдел ТМЗТЕ се запознава подробно с приложената документация. Същия, докладва устно, в синтезиран вид, предмета на ОУП/ПУП и предвидените в имота дейности, в заседание на експертен съвет (ЕС)/. Участниците в съвета разглеждат и дават експертно становище, съобразно своите компетентности, по допустимостта на проекта и съответствието му със здравно-санитарните и хигиенни нормативни изисквания. Участието на отделния инспектор в тази процедура е съобразено със заповедта на директора на СРЗИ за териториално разпределение на обектите и задълженията на служителите на отдел “ Трудова медицина и здравно-техническа експертиза ” (ТМЗТЕ).
За да бъде оценено съответствието на устройствения проект или схема с действащата нормативна уредба е необходимо, държавният здравен инспектор, преди даване на експертното становище да се запознае с нормативните изисквания, които са относими към конкретния случай. За заседанието на съвета, експерта трябва да има подготвено становище.
Втори етап: Разглеждане на проекта.
Същинското разглеждане на проектите се извършва в заседанията на експертния съвет (ЕС), в сградата на СРЗИ, като се оценява съответствието на проектната документация с действащите нормативни актове.
Трети етап: Даване на експертно становище.
След разглеждане на проекта за съответствието му с нормативните изисквания, държавният здравен инспектор дава становището си на председателя на ЕС в случай, че проектната документация се съгласува по този ред и попълва в СРЗИ становище по образец.
На база на станалите разисквания, отразени в протокола и експертните становища на членовете на съвета, се издава „Здравно заключение“ за съгласуване на проект на ОУП/ПУП, устройствени схеми и планове или предписание за допълнителни материали, данни или здравно-екологична експертиза за факторите на жизнената среда, които се подписват от директора на СРЗИ.
В случаите когато спецификата на обекта, за който е внесен проект на общ/подробен устройствен план за съгласуване в СРЗИ, изисква участие на друг сътрудник, извън тези в отдел ТМЗТЕ, в разглеждането на проекта и съответствието със специализираните наредби, участва здравен инспектор от отделите “Здравен контрол” и отдел ТМЗТЕ от дирекция ОЗ или дирекция „Надзор на заразните болести“, отдел „Епидемиология и контрол на заразните болести“, както и от дирекция „Лабораторни изследвания“. '
След изпълнение на горепосочените етапи, се изготвя „Здравно заключение“ за съгласуване на проект на общ/подробен устройствен план, устройствени схеми или планове в два екземпляра на хартиен носител. Същият се подписва от изготвилият го здравен инспектор, съгласува се с началник отдел ТМЗТЕ и директор дирекция ОЗ. Предава се в Центъра за административно обслужване към СРЗИ и се предоставя за подпис от директора на СРЗИ.
Подписания документ се регистрира в Административната информационна система „EVENTIS R7“, като първият екземпляр се изпраща/връчва на заинтересованото лице лично или чрез упълномощено лице, а вторият - остава за досие на преписката в дирекция ОЗ.
От страна на СРЗИ не се полагат подписи и печати върху приложената документация.
Начин на предоставяне на резултата от услугата / на индивидуалния административен акт
-
в зависимост от изразеното в заявлението желание, здравното заключение се предоставя по един от следните начини:
· Лично, на място в Центъра за административно обслужване, срещу подпис.
· Изпратено по пощата или с лицензиран пощенски оператор, като разходите са за сметка на заявителя.
· На други лица – с приложено изрично писмено пълномощно;
· Изпратено на електронна поща, подписано с квалифициран електронен подпис на посочен от заявителя в заявлението адрес на електронна поща.
· На регистрирания от заявителя потребител в Системата за сигурно електронно връчване на Министерство на електронното управление (https://edelivery.egov.bg/).
Информация за предоставяне на услугата по електронен път· ниво на предоставяне на услугата: IV-то ниво предоставяне на информация за услугата и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри на адрес: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane в раздел „Административно обслужване“, подраздел „Административни услуги“;
Забележка: "Ниво на предоставяне на услугата" е нивото на развитие, на което се предоставят услугите по електронен път: а) ниво 1: Информация - предоставяне на информация за административни услуги по електронен път, включително начини и места за заявяване на услугите, срокове и такси; б) ниво 2: Едностранна комуникация - информация съгласно дефиницията за ниво 1 и осигурен публичен онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри; в) ниво 3: Двустранна комуникация - заявяване на услуги изцяло по електронен път, включително електронно подаване на данни и документи, електронна обработка на формуляри и електронна идентификация на потребителите, освен ако със закон се допуска предоставяне на електронна административна услуга без идентификация; г) ниво 4: Извършване на услуги от ниво 3, за които е осигурена възможност за електронно връчване и електронно плащане, ако за получаването на електронна административна услуга се дължат такси.
· интернет адрес, на който намира формулярът за нейното заявяване: https://srzi.bg/bg/administrativno-obslujvane
· интернет адрес за служебно заявяване: priemna@srzi.egov.bg
· вид на услугата: първична
Забележка: 1. "Първична услуга" е административна услуга, която се осъществява в рамките на една географски или функционално обособена администрация като единен процес, започващ със заявление за услугата и приключващ с предоставяне на услугата или постановяване на отказ. 2. "Комплексна услуга" е административна услуга, която се изпълнява като процес, в който достъпът до данни, поддържани от администрациите, се осъществява чрез използване на първични или други комплексни услуги.
· средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност - онлайн достъп до шаблони на електронни формуляри
Закон за устройство на територията
Наредба № 36 от 21.07.2009 г. за условията и реда за упражняване на държавен здравен контрол
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 55 лв.На основание чл. 21в от Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и Националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето, за изготвяне на здравно заключение, се събира държавна такса в размер на 55.00 лв.
Начини на плащане:
· в брой на касата в ЦАО на адрес: гр. София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· на ПОС терминал в ЦАО на адрес: София, ул. „Враня“ № 20, ет. 2;
· по банков път - банкова сметка на СРЗИ IBAN: BG13UNCR96603120669411, BIC: UNCRBGSF, банка: UniCredit BulBank;
· чрез портала за електронни плащания и среда за електронни плащания към доставчици на електронни административни услуги.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път