Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно-правно, финансово и стопанско обслужване"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Приморски, гр. Варна, ул. Брегалница 3, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)(052) 634019
Факс: (052)(052) 634648
Адрес на електронна поща: office@rzi-varna.com
Работно време: Стандартно работно време, от 08:30 до 17:00, Работно време на ЦАО (ЗАО) без прекъсване в сградата на РЗИ Варна, ет.1, стаи 27 и 31. За информация: телефони 052/665-202 и 052/665-240 (таксува се като обаждане към фиксирана мрежа по тарифата на съответния оператор)
Изискуеми документи1.Заявление по образец за издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се подава от адресата до Директора на РЗИ-Варна.
2.Документ за платена такса.
Подаване на заявлениеЛицата попълват заявление по образец, в което описват конкретния документ, на който желаят да бъде издаден заверен препис / допълнителен екземпляр или прилагат копие от него.
Заявлението, адресирано до Директора на РЗИ-Варна може да бъде подадено по следните начини: а). В звеното за административно обслужване на РЗИ-Варна ет.1 ст.27 и ст.31, като същото може да се внесе и устно, след попълване от длъжностно лице на протокол съгласно образец. б). По електронен път; в). Чрез лицензиран пощенски оператор. Подаването на документи по електронен път се извършва по реда на Наредбата за електронните административни услуги, приета с Постановление № 107 на Министерския съвет от 2008 г. (обн., ДВ, бр. 48 от 2008 г.; изм. и доп., бр. 42 от 2009 г., бр. 58 от 2010 г. и бр. 48 от 2013 г.).
След резолюция на заявлението от Директора на РЗИ-Варна документацията се адресира до съответния отдел / дирекция към която е съотносимо искането.
Издаване на документаПри издаване на допълнителен екземпляр на документ се подготвя нов екземпляр, носещ номера на първичния документ. Върху него, в горната дясна част се изписва ДОПЪЛНИТЕЛЕН ЕКЗЕМПЛЯР и се представя на директора на РЗИ за подпис.
В случаите на приложено копие на издадения документ, служителят от съответната дирекция сравнява приложеният документ с оригинала на документа, съхраняван в архива на РЗИ. При установяване на съответствие между оригинала и копието на документа се поставя печат „Вярно с оригинала”, дата, подпис на Директора на съответната дирекция към, която е насочена преписката и кръгъл печат на РЗИ - Варна на всички страници на документа.(заверен препис)
При загубване или унищожаване на документа, служителят от съответната дирекция прави копие на оригинала, съхраняван в РЗИ и го заверява по гореописаният начин посочен в т.5.(заверен препис)
В случаите, когато се установи, че срокът на издаденият документ е изтекъл, допълнително се изписва „Валиден до …”.
Резултат от процедуратаПолучаване на заверен препис или допълнетелен екземпляр от документ
Срокът на валидност зависи от срока на оригиналния документ, на който се издава заверен препис/допълнителен екземпляр от документ.
ПолучаванеЮридическо или физическо лице заявява желание, за получаване на издаденият индивидуален административен акт.
Изходящият документ се изготвя в срок от 7 дни и може да бъде получен на мястото, където е заявен, на посочен точен адрес, в случай че е заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път съгласно Наредбата за електронните административни услуги. При заявено получаване чрез лицензиран пощенски оператор изходящият документ се изпраща:
-като вътрешна препоръчана пощенска пратка или като вътрешна куриерска пратка за сметка на заявителя (получателя); цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката;
-с международна препоръчана пощенска пратка - след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към съответния орган; цената за пощенската услуга се заплаща от административния/компетентния орган на лицензирания пощенски оператор при подаване на пратката;
Както и цената на материалния носител на информацията, ако е заявен такъв.
Цената за пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката.
Тарифа за таксите, които се събират от органите на държания здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здарве по Закона за здравето
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 6.00 лв. / 3.07 €1.Тарифа за таксите, които се събират от органите на държавния здравен контрол и националните центрове по проблемите на общественото здраве по Закона за здравето (Загл. доп. - ДВ, бр. 38 от 2011 г.) - чл. 35. За издаване на заверен препис или допълнителен екземпляр от документ се заплаща такса 6 лв.
2.На основание чл. 3 и чл. 4 от Тарифата за таксите, които се събират по Закона за лечебните заведения, приета с ПМС № 37 от 14.02.2011 г. (Обн. ДВ. бр.16 от 22 Февруари 2011г.) За издаване на препис от удостоверение за регистрация на лечебно заведение се заплаща такса 5 лв.
3.За издаване на удостоверение за обстоятелства, вписани в регистъра на лечебните заведения по чл. 41, ал. 1 и 2 от Закона за лечебните заведения, се събира такса 5 лв.
4.На основание чл. 33 от Тарифа за таксите, които се събират по закона за лекарствените продукти в хуманната медицина. За издаване на заверено копие на удостоверение или друг документ се заплаща такса в размер 10 лв. за всеки екземпляр.
Заплащане на административнaтa услугa може да бъде извършено:
- по банков път на сметката на РЗИ Варна: IBAN: BG39 STSA 9300 3106 8734 01 BIC: STSABGSF Банка ДСК АД;
- в касата на РЗИ-Варна - ет.1, стаи 31 и 27 в брой или чрез електронно разплащане с банкова карта на ПОС терминал.
- чрез виртуален ПОС на адрес: https://pay.egov.bg/eforms
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:На гише в административно звено за обслужване в брой
По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
По електронен път